Az AMG műhely 55. születésnapját ünneplő legújabb limitált szériás autó lapesetben se a versenysport, se a közúti közlekedés szabályainak se felel meg. A járművet az egyébként évek óta nem kínált, de folyamatos frissítésekkel pályán tartott Mercedes-AMG GT3-as versenyautó alapján készítik, de az új autók motorterébe az FIA által előírt teljesítménykorlát és hangtompítókat használó kipufogórendszer nélkül, azaz 659 lóerős teljesítménnyel építik be a 6208 köbcentis V8-as szívómotort, így azzal nem lehet indulni a versenysportban, de közúti közlekedésre sem alkalmas. Megoldást az az opció jelenti, hogy felár ellenében az FIA által előírt 558 lóerőre veszik a motor teljesítményét, és akkor legalább versenyezhet vele a gazdája…
Nem mintha ez jellemző felhasználás lenne, hiszen a mindössze 5 példányban készülő Mercedes-AMG GT3 Edition 55 inkább gyűjtők féltve őrzött kincse lesz, klimatizált garázsokba zárva. Szürke-piros fényezést kap a karosszéria, bőven vannak látható karbon elemek is, Affalterbach városának címerét festik az ajtókra, a szárny oldalán az 55-ös „rajtszámot” lehet olvasni. Az ülésekre születésnapi logót varrnak, a középkonzolra jelvény kerül „Edition 55 1 of 5” felirattal, a digitális műszeregység üdvözlőképernyőjén is megjelenik a születésnapi logó. Az autóhoz az IWC Schaffhausen egyedi Edition AMG Pilot’s Watch kronográfot is mellékelnek, amelynek a hátlapjára az alvázszámot gravírozzák. Mindezért az izgalmas, de nem sok mindenre használható pályaautóért 625 000 eurót, azaz 258 millió Ft-ot kérnek.