A svéd Teknikens Värld újság által végzett kikerülési manőver-teszten a Toyota Hilux már a kezdő, 60 km/h-s sebességnél is majdnem felborult, csak a sofőr gyors reakciója miatt nem került sor erre. Ráadásként nem a gyár által engedélyezett 1002 kg, hanem csak (sofőrrel együtt) 830 kg volt a terhelés, mert ennyi súlyuk volt a tesztelőknek. Az eredetileg tesztelt 265/60 R18-as, és a pár nappal később vizsgált 265/65 R17-es abroncsokkal is hasonló viselkedést tapasztaltak.
Ez még a hasonló felépítésű konkurens pickupokhoz képest is gyenge teljesítmény, amit a Toyota nem hagyott válasz nélkül. Európában és Japánban is tesztelték a mérnökök az autót, amelynek eredményeként két intézkedést hoztak: teljes terhelésnél megnövelték az előírt abroncsnyomást, és átprogramozták a menetstabilizálót. Ezek alkalmazása miatt hamarosan bejelentik a Toyota Hilux visszahívást.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!