Nem példa nélküli a különösen tágas utastérrel rendelkező középkategóriás ötajtós limuzin, a Hyundai most mindezt retró-futurisztikus köntösben valósítja meg, mint Ioniq 5. Az új almárka első tagja egyben az e-GMP villanyautó-alap első gyakorlati alkalmazása is.
A megjelenés annyiból nem újdonság, hogy a két évvel ezelőtt a márka 45. születésnapjára készített Hyundai 45 is így nézett ki, az a meglepő, hogy nem vettek vissza semmit se a merészségből, még az animált LED-es lámpákat is megtartották. Meglepően karcsú lett a műszerfal, magasan helyezték el az organikus LED-esket használó digitális kijelzőket, mindez annak köszönhető, hogy felár ellenében olyan első üléseket kaphat az Ioniq 5, amelyekben kényelmesen lehet szundikálni, tehát nem csak a támla dől hátra majdnem vízszintesig, de lábtartók is felbukkannak elöl. De ez a városi létet is megkönnyíti, hiszen szűk helyen parkolva – állítólag – kényelmesen lehet keresztirányban közlekedni az utastérben elöl, így ki- vagy be lehet szállni a szabadon hozzáférhető oldalon.
A 4635 mm-es karosszériahosszhoz nagy, 3000 mm-es tengelytávolság tartozik, de ennyivel nem elégedtek meg a mérnökök, az első ülések támlájának vastagságát harmadával csökkentették. A második sorban lévő 60:40 arányban osztott ülés egyébként 13,5 centis hosszúságú sínen tologathatóak, támlájuk állítható. A csomagtér alaphelyzetben 531 literes, a hátsó ülés ledöntésével ez 1591 literre bővíthető, ezen felül elöl is van még egy kis csomagtér, az összkerékhajtású (kétmotoros) modellekben 24, a hátsókerékhajtásúakban 57 liter térfogattal – ez inkább a vizes-saras töltőkábelek zavartalan elhelyezésére szolgál.
Apropó töltés, az átlátszó üvegtető mellett kérhető olyan is, amely napelemeket tartalmaz. Másik energiamegtakarító megoldás a feláras, a külső tükröket kamerával és monitorral kiváltó rendszer, ami a légellenállás csökkentésével javítja a hatékonyságot. A belső tér számos tapintási pontját – az üléseket, a tetőkárpitot, az ajtóburkolatokat, a padlót és a kartámaszokat – fenntartható forrásból származó, környezetbarát anyagok borítják, az újrahasznosított PET-palackoktól kezdve a növényi alapú (bio-PET) fonalakig és természetes gyapjúfonalakig; a környezetbarát módon feldolgozott, növényi cserzésű bőrtől kezdve a növényi alapú biofestékekig. Vicces részlet is van, a monitor-panel oldalán fémbetéteket helyeztek el, amelyekre hűtőmágnesek helyezhetőek el, vagy mágnessel jegyzeteket lehet ott rögzíteni.
Az e-GMP építőkészlet első sorozatgyártású alkalmazásánál kétféle hajtást és kétféle akkumulátort kínálnak. A kisebb, 58 kWh kapacitású az akkumulátornál a hátsókerékhajtású modell 170 LE/350 Nm teljesítményű, az összkerékhajtású 235 LE/605 Nm-es, az opciós 72,6 kWh kapacitású akkumulátornál 218 LE/350 Nm a teljesítmény, az összkerékhajtású modell 306 LE/605 Nm rendszerteljesítményű. A 800V-os nagyfeszültségű rendszernek köszönhetően a Hyundai Ioniq 5 akár 350 kW teljesítményű villámtöltést is tud fogadni, tehát 5 perc alatt tud 100 km-nyi energiát fogadni megfelelő töltőoszlopon, a 80%-os szint elérése 18 percig tart. A teljesítményelektronika egyébként le is tudja adni az energiát, 3,6 kW kimenő teljesítményt tud biztosítani. Egyelőre csak a nagyobb akkuval és hátsókerékhajtással rendelkező változat becsült WLTP hatótávolsága ismert, ami 470-480 km.