Tavaly október végén mutatta be a Jaguar a Gran Turismo játék számára fejlesztett, 1000 lóerős Vision Gran Turismo digitális kupét, ennek készítették el most a továbbra is virtuálisan létező versenyautó változatát, amelyet Vision Gran Turismo SV néven lehet majd megtalálni az említett szimulátor-programban. Persze a fejlesztőrészleg életnagyságban is megépítette az autó makettjét, bizonyítva, hogy ha nagyon akarnák, akkor tényleg meg lehetne valósítani a különleges konstrukciót.
Amíg a tengelytávolságot változatlanul hagyták – 2721 mm –, a karosszéria 86 centivel lett hosszabb, az 5540 mm-es teljes hossz az új aerodinamikai elemeknek köszönhető. Az aktív légterelőkkel egyenesekben kellően gyors az SV, miközben kanyarokban is bőven van – szimulált – leszorító-erő, a Cw érték 0,398, miközben 320 km/órás tempónál 483 kg leszorító-erőt generál a karosszéria.
A hajtást a Jaguar által a Formula E istálló számára kifejlesztett villanymotor biztosítja, azonban rögtön négy darabot használnak ebből, így jön össze az 1903 lóerős rendszerteljesítmény és a 3360 Nm-es maximális nyomaték. Az összkerékhajtású versenygép mindössze 1,65 másodperc alatt gyorsul 96 km/órás sebességre, a virtuálisan elérhető csúcssebesség 410 km/óra.
A gyakorlati megvalósítás persze a tudomány jelenlegi állása mellett elméleti lehetőség, hiszen a Jaguar fejlesztőmérnökei olyan megoldáshoz is folyamodtak, mint a lítium-ion akkumulátor folyékony nitrogént tartalmazó hűtőköre. A vezetési élményt az egyedi, egészen a villanymotorok 40 000/perces leszabályozási fordulatáig növekedő virtuális menethang teremti meg, a jól tartó versenyülésekbe ugye nem lehet helyet foglalni, helyette az otthoni szék támlája támasztja a testet…