Természetesen a BMW a legújabb fejlesztésű, kereszt-orrmotoros padlólemezénél is már a jövőben gondolkodik, a dél-franciaországi Miramasban megmutatott BMW 2 Active Tourer PHEV prototípus alapján egészen közeli jövőről van szó.
A belső égésű motor az 1,5 literes, háromhengeres benzines turbó 136 lóerővel, emellett még elhelyeztek egy 20 LE/150 Nm csúcsteljesítményű villanymotort, ami hajtani is tudja a kerekeket, de elődleges feladata az energia-visszatermelés lassításkor, illetve finoman indítja be a háromhengerest. A fő hajtó villanymotor a hátsó kerekeket hajtja, ennek 87 lóerő a csúcsteljesítménye. Nagy vonalakban a BMW i8-asnál is alkalmazott hibrid hajtást valósították meg itt, épp csak megtükrözve az egészet és kisebb teljesítményekkel.
Egy feltöltéssel a szabványos mérési ciklus alapján 38 km-t képes megtenni akkumulátorról a hibrid BMW 2-es Active Tourer, mindössze 2 l/100 km az átlaga. Ideális körülmények között (teljesen feltöltött telep) 6,5 másodperc alatt képes felgyorsulni 100 km/órás sebességre. Ez utóbbit már csak azért is érdemes figyelemmel tartani, mert a gyár képviselői azt mondták, hogy ha sorozatgyártásba kerül majd ez a hálózatról tölthető hibrid egyterű, akkor olyan árban adják, mint a hasonló teljesítményű hagyományos változatot. A 231 lóerő teljesítményű 225i Active Tourer tud 6,6 másodperces 100-as sprintet, tehát a hibrid hajtás is ebben az árkategóriában mozog majd.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!