A virtuális valóság technológia utóbbi időben bekövetkezett robbanásszerű fejlődésének köszönhetően a Cadillac azt találta ki, hogy az Egyesült Államokban működő 925 márkakereskedéséből a 400 kisebbet virtuális bemutatótermekkel váltja fel a közeljövőben.
A jellemzően más GM-márkákkal közösen többmárkás szalonokban lévő Cadilllac kereskedések tulajdonosainak nem kell majd minden típusból legalább egy szalonautót és legalább 15 autós raktárkészletet tartania, így viszonylag hamar megtérül majd az a beruházás, amelyet a virtuális szalon kialakítása jelent. A megfelelő 3D-s szemüveg beszerzése mellett várhatóan egy felvágott autót kell majd elhelyezni, amelyben a virtuális tesztút zajlik majd. A számítógépes technológiával ráadásul pontosan az ügyfél kívánságainak megfelelő autót tudja majd kipróbálni, legyen szó a motorhangról, vagy épp az általa kívánt fabetétről, bőrkárpit-színről, felszereltségről; a bemutatóautóknál nincs meg ez a szabadság. Persze ha ragaszkodik hozzá az ügyfél, tudnak majd neki fizikailag is autót biztosítani kipróbálásra, de csak előzetes egyeztetés után. A kisebb márkakereskedések átalakítása mellett a Cadillac ezt a technológiát arra is fel akarja használni, hogy új helyekre, például nagyvárosok központjában lévő bevásárlóközpontokba is elvigye a kínálatát, és ezzel közvetlen vetélytársa legyen például a Tesla Motorsnak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!