Mindent megtesz a Hyundai annak érdekében, hogy a Veloster sportkocsi második generációját közelebb vigye a megcélzott vásárlóközönséghez, ezért a július 6-án debütáló „A Hangya és a Darázs” című Marvel-képregény moziban is látható lesz egy alaposan átalakított példány, illetve a Forza Motorsport 7 nevű számítógépes játékban már január 16-tól lehet majd virtuálisan vezetni a Veloster N változatát – a sorozatgyártás csak márciusban indul Dél-Koreában.
A formatervezők karakteresebbé rajzolták a karosszériát amellett, hogy megtartották annak aszimmentrikus kialakítását, tehát a bal oldal egy, a jobb oldalon két ajtón keresztül lehet megközelíteni az üléseket. Meredekebben áll a szélvédő azáltal, hogy hátrébb vitték annak alsó végét, a tetőt jobban ívelik lefelé, karaktervonalak kerültek a sárvédőkre. Teljesen LED-es fényszóró és hátsó lámpa is rendelhető, kontrasztos színű tetővel egyetemben.
Csodás párhuzamot fedeztek fel a külsővel és a belsővel kapcsolatban a Hyundai sajtósai, hiszen leírják, hogy belül is folytatódik az aszimmetrikus kialakítás – csak egy kormány kerül a műszerfalra. Úgy fókuszál a vezetőre a belső, hogy a Turbo Ultimate felszereltségnél például a kezelőszervek eltérő színt kapnak a belső tér többi részétől.
Nem csak a megjelenést tették sportosabbá a mérnökök, de a technikát is. Az alapmodellben immár 2,0 literes szívómotor dolgozik 147 LE/179 Nm teljesítménnyel, ez 6-os kézi kapcsolású vagy robotizált váltón keresztül hajtja az első kerekeket. A Turbo változatban az eddigihez hasonlóan 1,6 literes, 201 LE/264 Nm teljesítményű négyhengeres kerül, itt 6-os kézi kapcsolású vagy 7 fokozatú dupla kuplungos váltó közül lehet választani. Mindegyik változatban olyan a menetstabilizáló, amely az ívbelső kerék fékezésével segíti a kanyarodást, ha netán szükség lenne ilyesmire.
A második generáció igazi nagy újdonsága az N változat, amire egy kicsit várnia kell a reménybeli vásárlóknak, hiszen csak szeptembertől gyártják ezt a modellt az ulsani üzemben. Könnyű megkülönböztetni ezt a kivitelt, nemcsak kontrasztos légterelőket kap, de ennek külön fék-hűtőcsatornái is vannak, a 18 és 19 colos felnikre Pirelli abroncsokat szerelnek, és két hatalmas kipufogócsővel ér véget az egész. Belül sportülések, egyedi kormány, váltókar és rengeteg logó teszi különlegessé a hangulatot.
A vezetési élményt pedig a 2,0 literes turbómotor, ami 250 és 275 lóerővel is választható lesz, a váltó hatfokozatú kézi kapcsolású, különösen erős szinkronokkal és rövid kapcsolási utakkal. Módosított geometriát kap az első tengely, a többlengőkaros hátsó futómű egy extra merevítést, és elektronikusan vezérelt mechanikus differenciálzár is van a fedélzeten. Nagyobbak a fékek is, alaphelyzetben elöl 33, hátul 30 centisek a tárcsák, felár ellenében elöl 34,5, hátul 31,5 centis átmérőjű tárcsákkal dolgozó rendszer is választható.