A Bravo Motors nevű vállalkozás nemrég új befektetőt szerzett, és most bejelentették, hogy 2016-ban megkezdik a Bravo eGo elnevezésű városi járművük sorozatgyártását. Az elektromos hajtású egyszemélyes közlekedési eszköz kategóriák között lavírozva használja ki a jogszabályban lévő hiányosságokat.
Egészen pontosan arról van szó, hogy gombnyomásra olyan üzemmódba kapcsol a villamosszék, hogy legfeljebb 10 km/órás tempóval halad, és ezzel jogilag egy kategóriába esik a rokkantak és idősek közlekedését szolgáló személyes mobilitási eszközökkel. Aztán miután a sofőr a járdán kikerülte a dugót, ráhajt az úttest normál járművek számára fenntartott részére, és egy újabb gombnyomást követően már azok tempójával halad tovább. Persze ilyen szemtelenségre csak akkor szorul rá a sofőr, ha nem fér el az álló sorok között.
A parkolóhelyek keresése is gyorsan megy majd a járművel, hiszen az hátsó támasztókerekeit képes maga alá húzni, ilyenkor az egyébként 2,6 méteres hosszúsága mindössze 1,6 méterre csökken, azaz a Smart-tal ellentétben úgy tud keresztben parkolni, hogy nem lóg ki az autók közül. A műszaki tartalomról annyi ismert, hogy normál konnektorról lehet majd tölteni az akkumulátort, és nagyjából 100 km lesz a hatótávolság. A teljesen orosz fejlesztésű Bravo eGo a tervek szerint 2015 tavaszán szerzi majd meg a típusbizonyítványt, és 2016 elején már megindul a kis szériás gyártása. Első körben évi 100-120 példánnyal számolnak, ekkora sorozatnagyságnál 600 ezer rubel (3,5 millió Ft) lesz az ár, de a termelés felfuttatásával ez akár 400 ezer rubelre (2,35 millió Ft) csökkenhet.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!