La Prima csúcs-felszereltséggel, illetve a különleges részletekkel ellátott (RED) különszériával és akkumulátoros-elektromos hajtással ismerhetjük most meg a Fiat 600-ast, az olaszok új, kis kategóriás szabadidő-autóját, de lesznek megfizethetőbb változatok is a kínálatban – idővel. Nem közvetlenül váltja az 500X-et a 600-as, lesz pár hónap átfedés a 2 típus között, és csak az előd búcsúzását követően jönnek majd a belső égésű motorral szerelt 600-asok – ami az EU-n belül várhatóan az öntöltő hibrid hajtást jelenti majd 100 és 136 lóerős rendszerteljesítménnyel. Tengelytávolságban pár mm, egyéb méretekben pár centi az eltérés az elődtől, a csomagtér pár literrel nagyobb a 600-as hátuljában: alapesetben 360 liter, támladöntés után 1231 literes a raktér.
Ez az első gyakorlati alkalmazása az építészet, mármint a Lingotto gyár által inspirált belső kialakításnak, az egykori próbapálya oválja keretezi a műszerfalat. Összesen 15 liternyi tárolóhelyet alakítottak ki a mérnökök, ezek közül új az első ülések közötti, felhajtható fedéllel ellátott, állítható pohártartókkal rendelkező darab. A digitális műszeregység 7 colos képátlójú, a központi érintőképernyő 10,25 colos képátlójú, a csúcs felszereltségnél jár a vezetéknélküli telefontöltő és a hátsó sorban lévő dedikált USB-töltő (alapból csak elöl van egy USB A és egy USB C csatlakozó).
A Fiat 600e első kerekeit 156 LE/260 Nm teljesítményű villanymotor hajtja, a 339 kg tömegű akkumulátor bruttó 54, nettó 51 kWh kapacitású, amivel 406-409 km-es a szabványos hatótávolság. A fedélzeti töltő 11 kW teljesítményű, 100 kW-os villámtöltésre van lehetőség. A 0-100 km/óra gyorsulás 9,0 másodpercet vesz igénybe, a végsebesség elektronikusan korlátozott 150 km/óra. Egyelőre az olaszországi árak ismertek, a Fiat 600e (RED) kiviteléért 35 950 eurót kérnek, a Fiat 600e La Prima 40 950 euróba kerül.