– A Berlingo elektromos változatának kifejlesztése során kettős célunk volt: egyrészt hogy megfelelő hatótávot biztosítsunk, másrészt pedig hogy ügyfeleinknek semmiféle kompromisszumot ne kelljen kötniük, hogy továbbra is maximálisan megélhessék fontos tevékenységeik teljes skáláját. Az ë-Berlingo a biztonság és a kényelem magasabb szintjét hozza el a felhasználók mindennapjaiba: a vezetés könnyed, sima és csendes, az utazás nem károsítja a környezetet, ráadásul a költségvetésre is tekintettel van. Ezek rendkívül fontos ügyfélelvárások ebben a szegmensben, amely a karosszéria formája miatt igen komoly kihívásokkal küzd mind CO2-kibocsátás, mind pedig fogyasztás tekintetében. Büszkék vagyunk arra, hogy a Berlingo, a kompakt egyterűek szegmensének megteremtője, az elsők között kínál elektromos alternatívát – nyilatkozta Laurence Hansen, a Citroën stratégiai és termékfejlesztésért felelős igazgatója.
Az ë-Berlingóban az elektromos hajtáslánc sem zajt, sem vibrációt nem kelt. Ezek a tulajdonságok társulnak ezentúl az olyan, már ismert kényelmi szolgáltatásokhoz, mint a magas építésű ülések, a könnyű járású kormánykerék vagy a 10,8 méteres fordulókör. Az elektromos motor a kiválasztott vezetési mód és a vezetési stílus függvényében vezérli a meghajtó erőt. A 100 kW (136 LE) teljesítmény és a 260 Nm nyomaték minden vezetési módban 135 km/h végsebességet tesz lehetővé. A különböző vezetési módok között az ë-Toggle elnevezésű sebességváltóhoz kapcsolódó menetmód gombbal választhatunk, az alábbiak szerint:
– Normal – 80 kW/210 Nm: optimális kompromisszumot kínál a nagy hatótáv és a dinamikus menetteljesítmény között.
– Eco – 60 kW/180 Nm: optimális energiafelhasználást biztosít azzal, hogy visszafogja (de nem kapcsolja ki) a fűtés és a légkondicionálás teljesítményét, valamint a motor nyomatékát.
– Power – 100 kW/260 Nm: maximális terhelés esetén segíti az autó teljesítményének teljeskörű kihasználását.
Az ë-Berlingo szabadon behajthat a környezetvédelmi zónákba, az 50 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral a hatótávja vezetési stílustól függően akár 280 km is lehet. A hatótáv növelése érdekében az ë-Berlingo hajtáslánca visszanyeri és újra hasznosítja a fékezés és lassítás során felszabaduló energiát. Az energiavisszanyerés hatékonysága úgy növelhető, ha a középkonzolon található, B jelzésű gombot megnyomjuk. Az akkumulátor az ülések, illetve a csomagtér padlója alatt kapott helyet, így nem csökkenti az utastér méretét. Százalékban számított aktuális töltöttsége a műszerfalon jelenik meg, a számadat mellett fokozatosan erősödő fényjelzés is figyelmeztet a csökkenésre. Az akkumulátorra 8 év vagy 160 ezer km garancia érvényes (a teljes kapacitás 70%-áig). 1 év vagy 20 ezer km után az átvizsgáláson az ügyfél igazolást kap az akkumulátor aktuális kapacitásáról. Az első év után a szerviz minden időszakos átvizsgálás és karbantartás során (azaz 2 évente, illetve 40 ezer km után) kiállítja az igazolást.
A kompakt egyterűt használó ügyfelek jó része családi házban él, ezért könnyebben tudja autóját otthon tölteni. A töltés háromféle módon történhet. Green’up aljzatról egy éjszaka alatt majdnem teljesen feltölthető az akkumulátor, így másnap nyugodtan indulhatunk útnak.
– Otthoni töltés 2-es típusú kábellel (Franciaországban ez szériatartozék): otthon, a munkahelyen vagy nyilvános parkolóban is használható, szabványos 8 amperes aljzattal. 16 amperes Green’Up aljzattal és adapterrel a töltés időtartama a felére csökkenthető, azaz az akkumulátor kevesebb mint 15 óra alatt feltölthető.
– Gyorstöltés otthon vagy nyilvános töltőponton: 3,7 – 22 kW teljesítményű Wallbox gyorstöltő és 3-as típusú (opcióként rendelhető) kábel szükséges hozzá. A teljes töltési idő 7,4 kW-os Wallboxszal és egyfázisú kábellel 7 és fél óra, 11 kW-os Wallboxszal és háromfázisú kábellel 5 óra.
– Szupergyors töltés nyilvános töltőponton: max. 100 kW teljesítményű töltőn, 4-es típusú (azaz a töltőpont részét képező) kábellel működik. Az 50 kWh kapacitású akkumulátor 30 perc alatt 80%-ra tölthető fel vele. Az ë-Berlingo a szegmens egyik legjobb töltési idejével büszkélkedhet.
A kompakt egyterűek igen praktikusak, de karosszériájuk nem kifejezetten aerodinamikus. Az elektromos technológia kifejlesztésének egyik legfontosabb célja e modellek esetében a környezeti hatások és az üzemeltetési költségek csökkentése – az elektromos meghajtású modellekben nem kell motorolajat, légszűrőt, üzemanyagszűrőt, váltóolajat stb. cserélni. Karbantartásuk mintegy 30%-kal kerül kevesebbe, mint belsőégésű motorral szerelt társaiké, és üzemanyagköltségük is kifejezetten mérsékelt: az ë-Berlingo átlagos energiafogyasztása 100 km-en 18 kWh, ami kb. 3 € költséget jelent. Ráadásul az ë-Berlingót időzítve is tölthetjük, olyan időszakra programozva a töltés megkezdését, amikor az elektromos energia ára alacsonyabb. Ezzel párhuzamosan – ha az autó töltőn van – időzíthetjük az utastér hőmérsékletének beállítását is, aminek nagy előnye az, hogy az akkumulátor nem dolgozik erőltetetten az út első néhány kilométerén, amikor hagyományos esetben a motor még hideg.
A My Citroën alkalmazás segítségével okostelefonon vagy tableten a távolból is ellenőrizhetjük az akkumulátor töltöttségi szintjét és aktuális hatótávját, beállíthatjuk az időzített utastér-fűtést és a programozott töltést. Ezeket a funkciókat az autó érintőképernyőjén, az „Energie” menüponton keresztül is elérhetjük. A programozható funkciók az otthoni- és a gyorstöltés esetén is használhatók, a beállításokat pedig bármikor módosíthatjuk. A Citroën azzal is segíti ügyfeleit az elektromos átállásban, hogy személyre szabott töltési megoldásokat ajánl, beleértve a szükséges berendezéseket (standard vagy Green’Up aljzat, illetve Wallbox), valamint azok felszerelését akár otthon, akár a munkahelyen.