A SpaceTourer egy 6–9 személy szállítására alkalmas egyterű, az EMP2 padlóra épülő típus háromféle karosszériahosszal választható (XS: 4,60 m – M: 4,95 m – XL: 5,30 m), és hamarosan nemcsak dízelmotorral, de akkumulátoros-elektromos hajtással is megvásárolható lesz. Az új modellel elsősorban a nagyvárosokban közlekedő ügyfeleket célozzák, elsődleges a személyszállító vállalkozásokat, de nagycsaládok igényeit is ki tudja szolgálni az ë-SpaceTourer.
A hűtőrácsot kitakaró betétről, a bal első sárvédőn elhelyezett kis ajtóról (elektromos csatlakozás rejtőzik mögötte) és az „ë” jelvényekről lehet felismerni az újdonságot, illetve hazánkban a zöld rendszám is árulkodó lesz. A műszerfalon a haladási irányt vezérlő billenőkapcsoló az újdonság, a műszeregységben új mutatókat helyeznek el, a központi érintőképernyőn új az „energia” menü. A navigáció képes megjeleníteni az autó hatótávolságát és azon belül a rendelkezésre álló töltőoszlopokat is.
Kétféle akkumulátor áll rendelkezésre, az 50 kWh kapacitású mindhárom karosszériában, a 75 kWh kapacitású a középső és hosszú karosszériában választható, előbbivel 230 km az elérhető hatótávolság, utóbbival 330 km. Az akkumulátorra – a töltőkapacitás 70%-áig – 8 évre vagy 160 000 km-re szóló jótállás vonatkozik (az akkumulátorkapacitást minden átvizsgáláskor okirat igazolja). A MyCitroën alkalmazással lehet vezérelni a töltést, a Citroën márkakereskedésekben segítséget nyújtanak az ügyfeleknek a fali töltőberendezések installációjához.
Az első kerekeket hajtó villanymotor teljesítménye 136 LE, nyomatéka 260 Nm, a mindenkori csúcsteljesítmény üzemmódfüggő. Eco-ban 82 LE/190 Nm áll a sofőr rendelkezésére, Normal-ban 109 LE/210 Nm, Power-ben érhető el a teljes 136 LE/260 Nm. A fékenergia-visszatáplálás kétfokozatú.