A Streetscooter nevű elektromos autó még 2011-ben debütált a Frankfurti Autószalonon, egy legalább 120 km hatótávolságú, akkumulátor nélkül mindössze 5000 euróba kerülő városi miniautó volt. Ezt vette alapul a Deutsch Post ahhoz a teherszállítóhoz, amelynek a karosszériáját a saját igényeire szabta, miközben a technikát lényegében változatlanul hagyta.
Így lehetséges, hogy a meglehetősen méretes, 1,5 tonna saját tömegű és 650 kg terhelhetőségű haszonjárművet egy mindössze 40 LE teljesítményű villanymotor hajtja. Városi és városkörnyéki felhasználás a feladat, ennek megfelelően bőven elég az elektronikusan korlátozott 80 km/h-s csúcssebesség, a hatótávolság a vezető habitusától és a terheléstől függően 50-80 km lehet. A padló alá épített lítium-ion akkumulátor csomag 20,4 kWh kapacitású, a feltöltés normál konnektorról 7 órát vesz igénybe, de villámtöltésre is van lehetőség. A raktér 4 köbméteres, alapterülete 2×2,1 méter, három irányból is hozzáférhető, városi használatra szánt, gyakran parkoló autónak kicsit nagy a 11,6 méteres fordulókör, de ez legyen a kézbesítők gondja.
Nem tudjuk, mennyibe kerül a jármű, de ez valójában nem is érdemi információ, mivel a Deutsche Post a Streetscooter cég teljes termelését lefoglalta a következő évekre, eltart majd egy darabig, amíg az évi 2000 darabos kapacitással számolva lecseréli a 30 000 darab, dízelmotoros kisteherautót.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!