Nem ez az első alkalom, hogy a Renault megpróbálkozik a kivételesen sikeres Renault 5-ös megidézésével, hiszen ne feledjük, hogy az aktuális farmotoros Twingo TwinZ és TwinRun elnevezésű tanulmányánál is a dobozforma kisautó raliváltozatát idézte meg a Wittinger Csaba. Most pedig, ha lehet hinni a sajtóanyagnak, a kvázi sorozatgyártású új Renault 5-öst láthatjuk az itt lévő ábrákon és videón. Nem véletlen ez a visszatérő ragaszkodás az R5-öshöz, hiszen az 1972-1986 között folyamatosan a legnagyobb darabszámban értékesített autó volt Franciaországban, és összesen 5 580 630 példányt készítettek belőle.
Egy ilyen autóval nem lehet hibázni, gondolták a Renault fejesei, és összekötve a kellemeset a hasznossal rögtön villanyautóként hozzák vissza a legendás típust; talán a használók hajlandóak lesznek megbocsájtani az esetleges kompromisszumokat. A Zoe népszerű azon vásárlók körében, akik eleve villanyautót kerestek, azonban most azokat a vásárlókat is meg akarja szólítani a Renault, akiknek az ilyesmi eddig szóba se jött, a gyermekkori emlékeikre hatva.
Természetesen a modern technológiát kihasználva alakították át a részleteket a formatervezők, LED-es a világítás, ami anno szellőzőnyílás volt a motorháztetőn, az lesz a jövőben a töltőcsatlakozó fedele – bal- és jobboldalon lévő töltőoszlopot is könnyen lehet majd használni, és nem lesz koccanásveszélyes zónában ez az alkatrész –, a hátsó lámpák mellé a légáramlást optimalizáló terelőlemezek is kerülnek. Szövettel borították a tetőt, megvilágítottak az első- és hátsó márkajelzések, a visszapillantó tükrökben megjelenik a francia trikolór.
„A Renault 5 prototípus tervezésénél az inspirációt örökségünk kultikus modellje, az R5 adta. Ez a prototípus egyszerűen a modernitást testesíti meg, a korának megfelelő járművet: városi, elektromos, vonzó” – nyilatkozta Gilles Vidal, a Renault tervezési igazgatója az autóról, amely a még 2025 előtt a kereskedésekbe kerülő sorozatgyártású modell előzetese. A műszaki tartalomról egyelőre semmit nem tudunk.