Monumentális lett az új BMW 7-es sorozat, amit elsőre nem is vesz észre a szemlélő, aki megakad az új, vízszintesen osztott fényszórókon, vagy épp az M Sport megjelenés fekete arcán. A helyzet az, hogy a padló alá épített akkumulátor miatt feljebb kellett tolni az utasteret, a magasság így 77 mm-rel 1544 mm-re növekedett, és hogy az arányok stimmeljelek, hosszában is megnyújtották a karosszériát. Csak egyféle karosszériával készül az új generáció, ami túlmutat az előd nyújtott változatán, a 3215 mm-es tengelytávolság 5 mm-es, az 5391 mm-es hossz 131 mm-es bővülést jelent. A kínálatban újdonságnak számító kétszínű fényezéssel – az első-hátsó LED-es lámpákat összekötő karaktervonal mentén – szintén nyújtani próbálják a megjelenést.
Nyoma sincs szerénységnek, amire a legjobb példa az opcionálisan választható, megvilágított hűtőrács-keret, ami sötétben teszi egyedivé a megjelenést, a karosszériadíszek krómozottak vagy fényes feketék lehetnek – utóbbit akár mattfekete fényezéssel is lehet kombinálni; ez egész sokat álcáz a rendhagyó részletekből. Aztán ott van az Iconic Glow kristályfényszóró, amelynél Swarowski-kristályokat világítanak meg a LED-ekkel, ennél látványos üdvözlő- és búcsúzófény is van. Nem csak az oldalfalba simuló kilincsek jelentik a változást az ajtóknál, opcionálisan itt is elérhető a Rolls-Royce modellekről ismert automatikus ajtónyitás- és csukás. Ha sikerül legyőzni ezt az akadályt, az elődhöz képest radikálisan új belső térben találjuk magunkat.
A bajorok legújabb villanyautóiból – i4, kínai piacos i3, iX – már ismerős a műszerfal, de azért csavartak még ezen egy keveset a fejlesztők. A perem nem egyszerű díszléc, hanem Interaction Bar néven futó felület, amelynek két vége az ajtókárpitokra is áthúzódik: ezen belül kapnak helyet a keskeny szellőzőnyílások, néhány fizikai kapcsoló és animáció megjelenítésére is alkalmas, de a hangulatfényben is döntő szerepe van. A hátul ülők a jelenleg sorozatgyártású autóba épített legnagyobb, 31,3 colos képátlójú (79,5 cm), a tetőből lenyíló monitort nézhetik felár ellenében, a 8K felbontású képernyőn keresztül online adásokat is lehet nézni, ha a beépített 5G modem megfelelően gyors kapcsolatot talál. Aztán ott az Executive Seat opció, amelynél az anyósülés rovására kényelmes, lábtartós – eltüntették a folytonossági hiányt – fotellé alakul a hátsó ülés. Nincs már a könyöklőből kivehető táblagép, helyette az ajtókárpitokra kerül egy-egy kis méretű érintőképernyő a hátsó kényelmi funkciók vezérlésére. Széria a megnövelt méretű üveg panorámatető, opciósan LED-csíkok kerülnek ebbe, ami sötétben nyújt egyedi látványt.
Alapáron jár a négykerék-légrugózás, az opciósan elérhető oldaldőlés-szabályzó rendszer már 48 voltos hálózatról működik, amitől finomabban és gyorsabban tud beavatkozni. Már a piaci rajtnál a 3-as szintű önvezetésre lesz képes az új 7-es (a távolságtartó tempomat, a kormányzó- és sávtartó segéd, a forgalmi lámpákat és a sebességkorlátozást felismerő rendszerrel és az aktív navigációval együtt működik). Új a Manőver Segéd, amely a korábban elvégzett művelet megismétlésére képes, tehát például az otthoni vagy céges parkolóhelyre tudja magát bemanőverezni az autó a sofőr segítsége nélkül – 2023 tavaszától ezt már az autó mellett állva, távirányítással is végezheti majd a használó.
Hajtások tekintetében gyorsan véget ér az európai modell ismertetése, mifelénk eleinte csak akkumulátoros-elektromos hajtással lesz megvásárolható a BMW 7-es sorozat, az i7 xDrive60 modell rendszerteljesítménye 544 LE/745 Nm. Az első tengelyre egy 258 LE/365 Nm nyomatékú hajtómotor kerül, a hátsóra 313 LE/380 Nm teljesítményű, a lítium-ion akkumulátor kapacitása 101,7 kWh, amivel WLTP-szabvány szerint 590-625 km a hatótávolság. Európán kívül a soros 3,0 literes turbómotor jelenti a belépőt, a 35i-nél 286 LE/425 Nm, a 40i-nél 380 LE/540 Nm a teljesítmény, a 4,4 literes V8-as biturbó 60i jelzéssel kerül beépítésre, teljesítménye 544 LE/750 Nm; mindháromnál 48 voltos lágyhibrid rendszer (18 LE/200 Nm) segíti a belső égésű motort.
Belső égésű motorral 2023 tavaszán lesz megvásárolható a BMW 7-es sorozat Európában, elsőként a 40d jelzésű 3,0 literes, soros 6 hengeres turbódízel érkezik 300 lóerővel, majd a 60e jelzésű plug-in modell, amely a 40i benzinmotorját kombinálja 200 lóerős villanymotorral, a rendszerteljesítmény 571 LE/800 Nm lesz, és 80 km-t meghaladó elektromos hatótávolságot ígérnek. A sorozat csúcsmodellje a 2023 végén várható i7 M70 xDrive lesz, amelynél a kétmotoros összkerékhajtás rendszerteljesítményét 660 lóerőre emelik, a nyomaték meghaladja majd az 1000 Nm-t, ami már 4,0 másodperces 0-100 km/óra sprintre teszi képessé a több mint 2,5 tonnás luxuslimuzint.