Több mint félezer lóerős teljesítménnyel ismerhettük meg a Volvo S60 Polestar-t, amelyet aztán alaposan megszelídítve készítettek el az ausztrál piac számára, mindössze 100 példányban. Idő közben alaposan felfrissítették az autót, de az ütős technika visszatért, és a világ többi részén is elérhetővé tették; a kedves ügyfél pedig akár a V60-as karosszériáját is kérheti.
Darabszámokat egyelőre nem árultak el, de meglehetősen limitált széria lesz – Hollandia mindössze 50 példányt kap, nincs hír arról, hogy Magyarországnak van-e kvótája. A feltűnés garantált, hiszen csak a jellegzetes kék színben készítik a Polestar változatot, amely 20 colos felniket és nagyobb spoilereket kap – az új kombi karosszéria kapott egy extra méretű hátsó szárnyat. Az utastérben visszafogott az átalakítás, módosított anyagválasztással és a kormányon alkalmazott kék díszekkel tették sportosabbá a hangulatot.
A T6-os erőforrás teljesítményét 350 LE/500 Nm-re növelték, a váltó hatfokozatú, automatikus. A Polestar mérnökei módosították az összkerékhajtás Haldex kuplungját, aminek az eredmény 4,9 másodperces 100-ra gyorsulás, a 200-as sprintet 17,7 másodperc alatt teljesíti az S60 és a V60 is, a végsebesség elektronikusan korlátozott 250 km/h. A felfüggesztésben az r-Design modelleknél 80 százalékkal merevebb csavarrugók, nagy teljesítményű Öhlins lengéscsillapítók jelentik az újdonságot, a Brembo által szállított fékrendszer elöl hatdugattyús nyergeket és 371 mm-es tárcsákat használ. Az első vásárlók 2014 júniusában ülhetnek majd bele a Volvo S60/V60 Polestar típusú autójukba, nem tudni, mikor fut majd ki a széria.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!