Nagy várakozással néztek a Thunderhill Raceway versenypályán történt tesztelés elé a Stanford Egyetem diákjai-kutatói, hiszen először próbáltak azt, padlógázon hogy viselkedik az önvezető autó. Amelynek Shelley a becsületes neve, és egy Audi TTS átalakításával született.
Egy kicsit darabosan vesz néhány kanyart, de a sikánokon csikorgó gumival, határon hajt át a gép, a 4,6 kilométeres pályán kevesebb, mint 2 és fél perc alatt hajtott véget. Ez az eredmény egyébként egy, még a tavasszal végzett próbát és az azt követő szoftver-optimalizálás után lett lehetséges. Az akkori tapasztalatok alapján a fékezési pont megtalálását és a lehető legkorábbi gázadás időpontját tudták finomhangolni. A célegyenes végén 120 mérföld/órás, azaz 193 km/órás tempóval száguldott Shelley. A versenypályán szerzett tapasztalatokat egyébként a közúton is tudják hasznosítani, mégpedig a télies útviszonyok között – akkor sokat számít, hogy a megfelelő időpontban fékez és finoman kormányoz az autó.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!