Az autókat azért építették, hogy azokat használja a tulajdonosa. Azonban nagyon sokszor ha eléri veteránkort egy autó, akkor hirtelen használati tárgyból műalkotássá minősülnek, és ahelyett, hogy az aszfaltot koptatnák, garázsokban porosodnak.
Különösen igaz ez a nagyon drága vagy nagyon öreg autókra, pláne ha mindkét feltétel adott. Azonban vannak üdítő kivételek, jellemzően Angliában, ahol sokkal pragmatikusabban kezelik a veteránautó-kérdést, mint a világ többi részén. Vegyük például az alábbi rövidke videofelvételt, amelyen egy Alfa Romeo 8C 2300 Monza látható. Nem csak manapság számított szuperautónak az ottocse, a harmincas években is az volt. Ennek megfelelően manapság nagyon óvatosan bánnak velük tulajdonosaik (vagy az általuk fizetett szerelők), hiszen euró-milliós értékről beszélünk, nemrég egy 8C 2300 Monza 6 710 000 millió dollárért, azaz 1,47 milliárd forintért (!) cserélt gazdát egy árverésen, ezzel a legdrágább Alfa Romeo lett. Általában azonban ennek az összegnek a feléért cserélnek gazdát az autók. Ezek után jó látni, hogy Angliában arra használják az autót, amire azt eredetileg kitalálták: versenyzésre. Az alábbi felvételen az Ulster Automobile Club egyik korábbi találkozójának egy részletét látjuk, amelyen épp az Alfa Romeo 8C 2300 Monza tulajdonosa hajtja végre az ügyességi-gyorsasági feladatot, a technikát nem kímélve. Csak így tovább.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!