Lehet, hogy manapság a BMW-k többségére rákerül a Motorsport divízió legendás logója, a Citroën egykori csúcsmodelljének nevét a franciák engedélyével viselő újdonság egyenesen a sportrészleg saját fejlesztése, tehát nem készül majd belőle polgári változat. Ez a tény egy rendkívül exkluzív klub tagjává teszi az XM-et, hiszen a márka története során eddig ez csak az 1978-as M1-esre volt igaz! Bár a rajongók azóta is (hiába) várnak egy szupersportautóra, az évfordulós modell az aktuális divat szerint a szabadidő-autók műfajában született meg.
A külső formatervért felelős Boson Huang és csapata igyekezett megkülönböztetni az XM-et a BMW kínálatának többi tagjától, ami főleg az egyedi formájú, óriási vesék érdeme, melyek a képeken látható alapmodellen aranyszínű keretet és LED-es kontúrvilágítást is kapnak. Ami a formaterv többi részét illeti, a szokatlan hajlításokkal, törésekkel és díszítésekkel érték el a kívánt hatást, mellyel elsősorban az USA, Kína és a Közel-Kelet tehetős vásárlóit célozták a fejlesztés során. Az ablakok körvonalától eltávolodó dekorbetét mellett az egyik legfeltűnőbb stíluselem a megszokott helyéről hiányzó hátsó embléma, melyet megdupláztak, és az ablak felső sarkaiban helyeztek el, ezzel is utalva az M1-esre.
Hasonlóan formabontó a Chris Lee nevéhez fűződő utastér, amely ugyan kevésbé extravagáns, mint a tanulmányautóé volt, de anyagaiban és színvilágában is látványosan túlmutat a márka jelenlegi stílusán, és többféle Individual belső is rendelhető A teljes szélességében fűtött támlájú M sportülések mellett az összesen 100 darab LED-del megvilágított tetőkárpit teszi különlegessé, a műszerfalon ívelt üvegpanel mögé építik be a 12,3 és a 14,9 colos kijelzőt, de természetesen a HUD is a sofőr rendelkezésére áll, akárcsak az új digitális szolgáltatások, például a felhőalapú navigáció.
Az 5110 mm hosszú, 2005 mm széles és 1755 mm magas XM tengelytávja 3105 mm, a tömege meghaladja a 2,7 tonnát. Utóbbi annak is köszönhető, hogy a németek szinte minden tudása alapáron benne van. A 4,4 literes, 489 lóerős, biturbó V8-as és a 197 lóerős villanymotor 653 lóerős rendszerteljesítménye ezek után már nem is hangzik túlzónak, a 800 Nm nyomaték is szükséges volt ahhoz, hogy M modellhez méltó menettulajdonságokat hozzanak ki belőle. A 8 fokozatú automatikus váltón keresztül mind a négy kereket hajtja a konnektorról is tölthető, nettó 25,7 kWh-s akkumulátorral ellátott hibrid hajtáslánc, amely 4,3 másodperces 0-100-as sprintet, 250, felár ellenében 270 km/órás végsebességet és 82-88 km elektromos hatótávot biztosít a G09-es gyári kódot viselő BMW vásárlójának, aki minimum 70 575 000 Ft-ot fizet a bajorok csúcsmodelljéért.