Nagyobb és nehezebb lett az elődnél a Porsche 911 aktuális generációja, és ez nagy kihívást jelentett azoknak a fejlesztőknek, akiket a GT3 változat fejlesztésével bíztak meg. A 4,0 literes, hathengeres boxermotoron nem nagyon tudtak tovább faragni, mindössze 10 lóerő és 10 Nm az előrelépés az elődhöz képest.
Gyakorlatilag megfelel a 911 RSR versenyautóban használt darabnak az utcai 911 GT3 farába épített motor, beleértve a hengerenkénti pillangószelepet használó szívósort és a titán dugattyúkat, az igazi újdonságot a kipufogórendszer jelenti, amely három- helyett csak egy dobot használ, cserébe belekerült két részecskeszűrő; könnyebb lett a rendszer és jobb a hang is azáltal, hogy nincs annyi tompítás. A csúcsteljesítmény 510 lóerő (8400/perc), a maximális nyomaték 470 Nm (6100/perc), a leszabályozási fordulat 9000/perc.
A váltó hatfokozatú, kézi kapcsolású vagy hétfokozatú duplakuplungos lehet – az elődből származik a PDK váltó, az aktuális 911-esben már nyolcfokozatú egységet használnak; az alacsonyabb tömeg miatt döntöttek így. A kézi váltós modell tömege 1418 kg, a PDK-váltósé 1435 kg, utóbbi a gyorsabb és folytonos nyomatéktovábbítást lehetővé tevő kapcsolások miatt sokkal fürgébb. Nem mintha a kézi váltósra lehetne panaszkodni: 0-100 km/óra 3,9 másodperc, 0-200 km/óra 11,9 másodperc, a csúcssebesség 320 km/óra. Ennél a PDK-val szerelt modell 7 tizeddel (!!!) fürgébb: 0-100 km/óra 3,2 másodperc, 0-200 km/óra 10,8 másodperc, a csúcssebesség 318 km/óra.
Egy-az-egyben a 911 RSR-ből vették át a kettős keresztlengőkaros első felfüggesztést, amelyet először alkalmaznak utcai autón; a lengéscsillapítónak csak függőleges irányú erőkkel kell foglalkoznia és jobb a kerék megvezetése is. A többlengőkaros hátsó felfüggesztésben a legtöbb erőt továbbító alsó lengőkarhoz új gömbfejeket készítettek, alapfelszerelés a hátsókerék-kormányzás. Az első tengelyen 380 helyett 408 mm átmérőjű féktárcsákat használnak, mégis sikerült 17%-kal csökkenteni a tömeget, a vékonyabb ablaküvegek 5 kg-ot takarítanak meg, a karbon tetőlemez 1 kg-ot, a lítium-ion 12V-os akkumulátor 10 kg-ot spórol.
Az új aerodinamikai csomag a korábbinál 50%-kal nagyobb leszorító-erőt termel, Performance állásban (kézzel kell az első légterelőket és a hátsó szárnyat átállítani) 150%-kal nő a leszorító-erő 200 km/órás tempónál; utóbbi csak versenypályás használatra engedélyezett a Porsche szerint. Erre, no és az extralistán szereplő Michelin Pilot Sport Cup 2 R abroncsokra is szükség volt ahhoz, hogy a Nürburgring Nordschleifén 6:59,927 alatt, az elődnél 17 másodperccel gyorsabban száguldjon végig a 911 GT3; Lars Kern gyári tesztpilóta ült a volán mögött.
Felár nélküli extraként kínálják a Clubsport-csomagot, ami bukókeretet, a vezető számára hatpontos biztonsági övet, kézi porral oltót és áramtalanító kapcsolót tartalmaz, az elődnél népszerű Touring csomagról csak annyit mondtak a sajtótájékoztatón, hogy nem feledkeztek meg róla, de ebben a modellévben nem lehet rá számítani. Az új Porsche 911 GT3 forgalmazása 2021 májusában indul, Németországban 167.518 euró az alapár.