A Lamborghini Squadra Corse versenyistállónak köszönhetjük az olaszok legújabb autóját, az Essenza SCV12-est, így nem csoda, hogy pályaautó lett a végeredmény. Annyi az újdonság, hogy a megjelenést nem csak a maximális leszorító-erő határozta meg, hanem a Lamborghini Centro Stile formatervezői is kitombolhatták magukat.
A 6,5 literes lökettérfogatú V12-es szívómotor 830 lóerős teljesítménye annak köszönhető, hogy nagy sebességnél a menetszél közvetlenül nyomja a levegőt az égésterekbe, a saját tömeg mindössze 1378 kg. A menetteljesítményeket nem árulták el, kvázi versenyautóként ez amúgy is jórészt a külső körülményektől függ majd. Az a 40 szerencsés, aki vásárol majd egy-egy példányt, 2021-től kezdődő exkluzív rendezvényeken próbálhatja ki autójának tudását különböző versenypályákon világszerte.
Olyan versenyautós megoldásokat alkalmaztak a fejlesztők, hogy például az X-trac hatfokozatú szekvenciális váltója a karosszériaváz és a hátsó felfüggesztés szerkezeti tartóeleme is egyben, a Capristo által fejlesztett kipufogórendszer végződései csökkentik a hátsó tengelyre ható leszorító-erőt. A GT3-as versenyautóval szerzett tapasztalatokat felhasználva alakították ki az aerodinamikai csomagot, 250 km/órás tempónál 1200 kg-os leszorító-erőt termelnek a légterelők. Az FIA biztonsági előírásai alapján alakították ki az utascellát és a gyűrődőzónákat.