2004-ben alapította meg az Aston Martin Racing nevű versenyistállót a brit manufaktúra, azóta vesz részt a FIA World Endurance Championship bajnokságban, három kategóriagyőzelmet is szereztek a Le Mans-i 24 óráson, és ők készítik a GT3 és GT4-es versenyautókat az ügyfeleknek. Ennek az istállónak a nevét, az AMR betűszót használják majd a közeljövőben érkező új modelleknél, amelyek közül a Rapide AMR és a Vantage AMR Pro mutatkozott be a Genfi Autószalonon.
A világ leggyorsabb négyajtósa, a Rapide egyszerű AMR változatban mutatkozott be, ennél a Stirling Green fényezést rikítózöld díszekkel dobják fel, ezen kívül 21 colos felnik és egy új, négy csöves kipufogórendszer teszi teljessé az átalakítást. Utóbbi 600 lóerőre növeli a 6,0 literes V12-es szívómotor teljesítményét. Az utastérben nem fogták magukat vissza a karbon alkalmazásakor, például a kagylóüléseket is ebből készítették. Összesen 210 darabot készítenek az Aston Martin Rapide AMR-ből.
Ennél sokkal ritkább és extrémebb a Vantage AMR Pro, mindössze 7 darabot készítenek ebből a versenyautóból, ami a maga 507 lóerős teljesítményével (a GT4-es blokk továbbfejlesztése) a legerősebb nyolchengeres Vantage. Az állítható felfüggesztés is a versenyautóból származik, ahogy a központi kerékanyás, elöl 19×9,5, hátul 19×11,5 colos felnik és az azokra szerelt Michelin Pilot Cup 2 abroncsok.
A karosszérián itt is ugyanaz a zöld/zöld színpáros a meghatározó, a légterelők egy része, a motorháztető a V8 Vantage GTE versenyautóról érkezik, teljesen új tervezésű az első lökhárító, amelyen nagyobbak a légbeömlők, beleértve a hűtőrácsot is. A bukókeretet a Q by aston Martin műhely készítette el. A rengeteg versenyautó alkatrész miatt az Aston Martin Vantage AMR Pro közúti forgalomban nem használható, ahogy nincs olyan versenysorozat sem, ahol rajthoz lehetne állni vele, a tulajdonos csak magánterületen vagy pályanapokon használhatja majd.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!