Az új Hyundai i30-as kompakt alapján készítik el a Veloster-utódot, de már azt megelőzően életre kel az N almárka, ami a sportos modelleket jelenti a dél-koreai cég kínálatában. Először ugyanis az új i30-as alapján készülő Az RN30-as tanulmányt ennek megfelelően az európai fejlesztőközpont, és a dél-koreai Nagy Teljesítményű Autók részlege, valamint a Hyundai Motorsport közösen alkották meg.
Egy 2,0 literes négyhengeres turbómotor került a kocsi orrába, amelynek nagyjából megegyezik azzal, ami majd a sorozatgyártásba is kerül, de jelen esetben nagyobb méretű turbót kapott, így a teljesítménye 380 LE/451 Nm – kovácsolt dugattyúk és főtengely is került még a motorba, hogy a tartósság ne szenvedjen csorbát. Olajban futó tengelykapcsolókkal dolgozó dupla kuplungos váltót és összkerékhajtást is kapott az RN30, amelynél fordulatszám-szinkronizálás is van Sport üzemmódban, és ilyenkor a kipufogórendszerbe épített pillantószelepnek hála a hang is felerősödik. Elektronikus differenciálzár segít abban, hogy a lehető legtöbb nyomatékot a talajra juttassák a kerekek.
A Hyundai a BASF vegyipari céggel közösen fejlesztett ki egy új műanyagot, ami a karbonnál is jobb tulajdonságokkal kecsegtet; ebből készült a karosszéria. A formatervezők játszottak az arányokkal, 3 centivel, 195 centire kiszélesítették az i30-as karosszériáját, 84 mm-rel 1355 mm-re csökkentették a magasságot, és persze ott vannak a különféle aerodinamikai elemek is, amelyek a versenyautók sajátjai. Képstabilizálós belső kamerák rögzítik az utastér történéseit, a külső kamera a tető elején kapott helyet.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!