A valaha volt legextrémebb Ford Mustang lett az új GTD, a névvel az észak-amerikai IMSA bajnokság GTD osztályára utalnak – itt egyébként a Ford Mustang GT3-asok csatáznak. A fejlesztés során azt a célt tűzték ki a mérnököknek, hogy versenypályán a versenyautónál gyorsabb legyen a végeredmény. Sikerrel jártak! Igaz, az aktív aerodinamikai elemek miatt hivatalosan nem indulhat versenyeken az autó…
A kocsi orrába az 5,2 literes, kompresszoros blokkot szerelik, a teljesítményt még nem véglegesítették, de legalább 800 lóerőt akarnak, a leszabályozási fordulat pedig meghaladja a 7500/percet. Újdonság az aktív szelepvezérlés, amelynek jóvoltából gombnyomásra vált utcai autóból kihegyezett versenymotorrá a karakterisztika. Műszakilag a legnagyobb változást az jelenti, hogy a hátsó tengelyre építik be a 8 fokozatú duplakuplungos váltót, így 50:50%-os tengelyek közötti tömegeloszlás jön létre. Az elektronikus beavatkozók érzékenysége Track Mode-ban állítható, így mindenki a saját tudásához alakíthatja a Ford Mustang GTD viselkedését.
Teljesen új felfüggesztést készítettek a mérnökök, elöl egy hosszú és egy rövid keresztlengőkar dolgozik, hátul fekvő rugóstagos felfüggesztéssel veszik körbe a váltót (nincs csomagtartó, a hátsó fedél a karbantartás/szerelés céljára szolgál, illetve itt vannak a légbeömlők a hidraulikarendszer hűtőjéhez), a lengéscsillapítók segítségével változtatható a hasmagasság, Track Mode-ban 40 mm-t süllyed a karosszéria. A 20 colos kovácsolt alufelnikre elöl 325, hátul 345 mm széles abroncsokat szerelnek, a sajtófotókon a feláras, kovácsolt magnéziumfelnivel látható az autó. Alapfelszerelés a Brembo karbon-kerámia fékrendszer.
Az alap vázat leszámítva minden karosszériaelemet karbonból készítenek (a látható karbon koptatóért és spoilerért azért felárat számolnak), ez egyben lehetőséget adott az aerodinamikai csomag teljes átalakítására, elérhető aktív aerodinamikai csomag, amely fedéllel elzárható légcsatornákat, mozgatható hátsó szárnyat jelent. Az utastérben Bőr, hasított Miko műbőr és karbon borít mindent, az utasok Recaro kagylóülésekben foglalnak helyet, számos 3D-nyomtatással készített titánium alkatrészt használnak – Lockheed Martin F-22-es vadászrepülők bontásából származik az ehhez felhasznált könnyűfém.
A Ford célja, hogy minden komoly vetélytársat maga mögé utasítson a Mustang GTD, és ezt számszerűsítették is: a Nürburgringen 7 perc alatti köridőt akarnak futni. Azt még nem árulták el, hogy mikor kerül majd sor a rekordkísérletre. Azt már tudjuk, hogy a Ford Mustang GTD ára alaphangon is 300 000 dollár, azaz 106 millió Ft lesz, és csak kiválasztott ügyfelek vehetnek majd a Multimatic műhelyben kézi munkával összerakott autókból. Az első példányokat leghamarabb 2024 végén, de inkább 2025 elején szállítják majd le tulajdonosaiknak.