Nem is olyan rég közreadták az első képeket az elektromos hajtású Mini tanulmányról, annak a kerékjárat-domborításait kapja meg a másik, Frankfurtban bemutatkozó háromajtós tanulmány, a John Cooper Works GP – csak még extrémebb formában.
Versenyautóról lévén szó, porig ültetett karosszéria és tényleg hatásos aerodinamikai csomag, tehát hatalmas méretű légterelők jellemzik a megjelenést, a 0059-es rajtszám az eredeti Mini születési idejére, 1959-re utal. Nem csak a forma változik az utcai autóhoz képest, a tömegmegtakarítás érdekében rengeteg helyen karbont használnak a karosszérián. A fekete alapszín mellett kontrasztos vörös és narancs metálfényt használnak.
Kiürítették az utasteret, a hátsó ülések helyére bukókeretet szereltek, elöl két kagylóülést látunk, a biztonsági övek ötpontosak. Itt, mármint a versenypályán az utcai autónál is hasznosabb a legfontosabb információkat a szélvédőre vetítő kijelző, az állítható lengéscsillapítókat a központi érintőképernyőről lehet vezérelni. Tehát csupa olyan dolog van a fedélzeten, ami egy igazi versenyautóban felesleges tömeget jelent, ehhez képest az ajtóbehúzót zsinórral helyettesítik, hogy még azt a pár grammot is megspórolják, amit a gyári ajtókárpit jelent – ki érti ezt?
A technikáról semmit nem árultak el, csak a márka versenymúltjáról szólnak pár bekezdésnyit, illetve az ismert, hogy a váltót a kormány mögötti kapcsolófülekkel lehet vezérelni. Korábban már kétszer kínáltak limitált darabszámban Mini John Cooper Works GP utcai autót, várhatóan ez a tanulmány is hasonló sorsra jut, azaz némi belső kárpittal kiegészülve megvásárolható lesz majd a közeljövőben.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!