Németországban és az Egyesült Államokban indítja el a versenyautó-felújító szolgáltatását a Porsche, az első autó, amellyel az új üzletágra hívják fel a figyelmet egy, a gyári múzeum tulajdonában álló 917K, amelyet három év alatt építettek újjá.

A kérdéses versenyautó 1971-ben megnyerte a belga Spa-Francorchamps-ban rendezett 1000 km-es versenyt, majd az USA-ban indult több futamon, mielőtt a gyár nyugdíjazta. 2009-ben kapta meg a most is látható Gulf megjelenést, majd 2012-ben döntöttek úgy, hogy felújítják. Először is a gyári dokumentumtárban gyűjtötték össze az autóval kapcsolatos összes fényképet és leírást, majd megkeresték azokat az alkalmazottakat, akik annak idején dolgoztak a kocsin.

Ennek megfelelően a felújított Porsche 917K majdnem mindenben pontosan olyan, ahogy elhagyta a gyárat – a biztonsági eszközök egy részét már az új idők követelményeinek megfelelően alakítják ki. A felújítás minőségéről a Porsche Rennsport Reunion résztvevői is meggyőződhetnek, a kaliforniai Laguna Seca pályán tartják most hétvégén a soron következő rendezvényt.

A gyár egyébként azt vállalja a versenyautó-felújítás keretében, hogy elvégzi a szükséges javításokat, és szükség szerint beszerzi vagy legyártja a hibás alkatrészeket – különös tekintettel a biztonsági berendezésekre, például a legmodernebb tűzoltóberendezést kapják a kocsik.

A gyár egyébként vállalja az általa felújított versenyautók fenntartását is, azaz alkatrészeket és szerelőket biztosít, ha a tulajdonos azt akarja. A szolgáltatás ára minden esetben egyedi megállapodás és a versenyautó állapotának függvénye.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!