Már csak tizenöt autónak kell gazdát találnia a Bugattinak, aztán már a következő szuperautó 2016-os piaci bevezetésére készülnek Molsheimben, de addig is itt a Les Légendes debugatti limitált szériájának végső, ötödik tagja, amely a cégalapító Ettore Bugattinak állít emléket.
Ezúttal annyiból volt könnyebb dolga a tervezőknek, hogy megvolt a minta, ami alapján elkészítették a különleges megjelenést: az 1932-ben elkészített, 41111 alvázszámú Type 41-est vették alapul. A kocsi elején kézzel polírozott alumínium-burkolatot látunk – a világon elsőként ez a Bugatti az első sorozatgyártású autó, amelynél fényezés nélküli alumíniumot használ. Persze ehhez kell a színtelen lakk, amely jelentős mértékben csökkenti a tükröződést, és így a többi közlekedő irritálását. A karosszéria többi részén sötétkék színű karbont látunk.
A tank- és olajsapkára Ettore Bugatti aláírását gravírozták. A belső térben Brun Cavalier színű borjúbőrrel borítják azokat a részeket, amivel az ember érintkezésbe kerülhet – hat hónapig tart a színezési folyamat. A külső, sötétkék karbon is kivillan néhány helyen, az ülések között elhelyezett elefánt-embléma platina-borítású. A limitált széria többi tagjához hasonlóan ez is egy Grand Sport Vitesse példányból készült, azaz a 8 literes, négy turbós W16-os teljesítménye 1200 lóerő, maximális nyomatéka 1500 Nm, a 100 km/órás tempót 2,6 másodperc alatt futja meg, csúcssebessége 408,84 km/óra – nyitott tetővel.
Ahogy a legendák sorozat többi tagjából, ebből is három példányt készít a gyár, ennek is 2,35 millió euró lesz a listaára. A Pebble Beach-en megrendezésre kerülő The Quail autós rendezvényen debütál majd az Ettore Bugatti nevével fémjelzett Veyron, és ebből az alkalomból a legendák sorozat többi tagját is összegyűjti a gyár – ez lesz az első alkalom, és valószínűleg az utolsó is, hogy ez megtörténik.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!