2018. tavaszán jelentette be a BMW, hogy az X3-as szabadidő-autó alapján készíti az anyamárka első akkumulátoros-elektromos autóját, a szériagyártású változat bemutatása pedig nagyon hosszúra nyúlt.
Még 2019. tavaszán kezdte meg a BMW az iX3-as szabadidő-autó bemutatását hivatalos kémfotók/videó és az első információk közreadásával, aztán 2019 karácsonya előtt is emlékeztettek a típusra. Idén április végén az első sajtófotók is kikerültek az internetre, május közepén pedig álcázás nélkül is láthattuk a villanymotoros szabadidő-autót a kínai gyárban, nem sokkal később pedig ugyanerről számolt be maga a BMW is – épp csak álcázta a megjelenést.
Most pedig hivatalosan is mindent megtudhatunk az újdonságról, azon felül is, hogy 286 lóerő és 400 Nm csúcsteljesítményű villanymotor hajtja a hátsó kerekeket, a 80 kWh kapacitású akkumulátorral a 18,5-19,5 kWh/100 km-es energiafogyasztással számolva 460 km a WLTP-módszer szerinti hatótávolság. Az ötödik generációs hajtáslánc-technológia a korábbiaknál 30%-kal nagyobb energiafelvételt és leadást tesz lehetővé, az akkumulátor energiasűrűsége 20%-ot javult. Akár 150 kW-os töltést is tud fogadni a telep, ilyenkor 10 perc alatt lehet 100 km-nyi energiát vételezni.
A hátsókerékhajtású szabadidő-autó 6,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, az elérhető csúcssebesség 180 km/óra – mellbevágóbb érték a 80-120 km/óra gyorsulás, ami mindössze 2,5 másodpercig tart! Amíg a belső égésű motorral szerelt változatnál 50:50 a tengelye közötti tömegeloszlás, a 2260 kg saját tömegű iX3-asnál 43:57 ez az arányszám.
A menet közben hallatott mesterséges hangot Hans Zimmer és Renzo Vitale szerezte. Az IconicSounds electric nevű menetzaj mellett a 19 colos, aerodinamikailag optimalizált felnik, az egyedi lökhárítók segítenek az iX3-as azonosításában, a zöld rendszám az X3 xDrive30e óta már „megszokottnak” számítanak a modellen.