Még február 7-én láttak napvilágos az első hivatalos információk az új Porsche 911 GT3 RS-ről, a gyár azonban egészen mostanáig várt a leleplezéssel. Nagy meglepetés nincs, a 4,0 literes szívó boxermotor teljesítményét 520 lóerőre növelik, a leszabályozási fordulat immár 9000/perc. Ez az erő 3,2 másodperces 0-100 km/h sprinthez elég, a végsebesség 312 km/h.
Annak érdekében, hogy élvezetesebb legyen a vezetés, új fejlesztésű 265/35 R20-as gumik kerülnek előre, 325/30 R21-es gumik hátra, és újrahangolták a hátsókerék-kormányzást is. A versenysportból származó megoldás, hogy a felfüggesztésben szilentek helyett mindenhol gömbcsuklós csatlakozást használnak. Az aerodinamikai tesztelés határozta meg a formát, amelynek elengedhetetlen része a hatalmas méretű hátsó légterelő.
Az utastér spártai, az ajtókárpiton zsinór helyettesíti a kilincset, háló a zsebet, karbon kagylóülésekben ülnek az utasok, csökkentették a zajszigetelés mértékét is. Felár nélküli extraként adják a Clubsport csomagot, ami bukókeretet, porral oltót, áramtalanító-kapcsoló és hatpontos biztonsági öv előkészítést tartalmaz. A tömeget 1430 kg-ra csökkentő Weissach csomag már feláras, karbon váz- és futóműelemek, magnéziumfelnik találhatóak benne. Németországban 195 137 eurót kérnek a Porrsche 911 GT3 RS-ért.