Nem egyszerűen egy új, nagyautót mutatott be a Lexus a Pebble Beach Concours d”Elegance rendezvényen, hanem a formavilágának aktuális változatát. A jellegzetes formájú hűtőrács előbb-utóbb rajta lesz az összes autón.
A módosított padlólemez merevségét több ponthegesztéssel növelték, illetve a kritikus pontokon lézerhegesztést alkalmaznak. A felfüggesztésben alumínium lengőkarok csökkentik a rugózatlan tömeget, a nyomtáv elöl 40, hátul 50 mm-rel lett szélesebb. Ez egyrészt jótékonyan hat az utastér méretére, ahol az első ülések vázának karcsúsításával is javítottak a helyzeten, a csomagtér 25 százalékkal növekedett az elődhöz képest. A korábbinál alacsonyabb viszkozitású olajjal gyorsítják fel az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók reakcióit.
Európában egyébként nem lesz elérhető a képeken látható GS 350, nálunk az alapváltozat a GS 250 lesz, ami valószínűleg egy, a névben szereplő számnak megfelelően 2,5 literes V6-os motort kap. Közös lesz a két piacon a GS 450h hibrid változat, erről azonban egylőre nem árultak el többet. A GS 350-esre visszatérve a 3,5 literes V6-os benzines teljesítménye 306 lóerő, nyomatéka 375 Nm, a 96 km/órás sebességet 5,7 másodperc alatt éri el, a végsebességet 228 km/órában korlátozza az elektronika. Hátsó és összkerékhajtással is választható lesz az erőforrás.
A műszerfal legnagyobb újdonsága az akár 31,2 centi (col-ban 12,3) képátlójú érintőképernyő, a feláras Mak Levinson hifi 17 hangszórós. A légkondi kapcsolatban áll a biztonsági öv utasérzékelőjével, és csak azokra a helyekre szállít hideg levegőt – energiatakarékosság – ahol tényleg ül valaki. A biztonsági szériafelszerelés tíz légzsákot, pre-crash rendszert tartalmaz. Utóbbi figyeli a sofőr szemét is, és ha az rizikós helyzetben nem az útra néz, hangjelzéssel figyelmeztet. Decemberben indul az új GS sorozatgyártása, az első autók februárban kerülnek az Észak-Amerikai márkakerekedésekbe.