Azzal, hogy alumíniumból készült önhordó karosszériára és független felfüggesztésekre váltott a Land Rover Defender, a jövőben sokkal nehezebb dolga lesz az átalakítóiparnak; igaz, az új motorválaszték feleslegessé teszi a motorcseréket, de a felfüggesztés tuningolása és a karosszéria egyedi igényekhez alakítása sokkal drágább mulatság lesz az eddiginél. Amíg az elődnél a típusnévben szereplő szám rögtön a tengelytávolságról is árulkodott, az újnál már nincs ilyen összefüggés, a rövid 90-es modell tengelytávolsága 101,9 inch, míg a 110-esé 119 inch.
Az alapot jelentő D7x alumínium térváz a Land Rover/Range Rover és várhatóan a Jaguar kínálatának is alapját képezi majd, úgy alakították ki, hogy a hosszmotorok mellett keresztmotor (max. 4 henger) fogadására is alkalmas. A tetőterhelése kimagasló, 168 kg dinamikus (menet közben) és 300 kg statikus, így a gyári kiegészítők között megtalálható tetősátor nem igényel külön tartószerkezetet. Egyébként is nagy terheléseket képes felvenni a szerkezet, a futómű felől 7 tonna terhelést visel el, ezt úgy tesztelték, hogy a 40 km/órás tempóval haladó autót egy 20 cm magas padkának ütköztették többször is, ami nem okozott károsodást.
Persze ehhez megfelelően strapabíró felfüggesztés is kell, elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros független futóművet használnak, opcionális légrugózással. Utóbbival elöl 135, hátul 145 mm-rel lehet növelni az egyébként 291 mm-es hasmagasságot, legfelsőbb állásban 900 mm a gázlómélység. A kerékátmérő 815 mm, a felni 18, 20 vagy 22 colos lehet. Teljesen új összkerékhajtást terveztek, a márka eddigi legerősebb féltengelyei mellett terepfokozat, zárható központi és aktív (vezérelt zárású) hátsó differenciálmű van a rendszerben. A fékrendszer klasszikus főfékhenger helyett hidraulikus aktuátort használ, amely kerekenként kontrollálja a féknyomást, pontosabb szabályzást lehetővé téve az elektronikus beavatkozónak (Terrain Response, menetstabilizáló).
A karosszéria retrós részletekkel rendelkezik, de nemcsak a márka saját múltjából találunk részleteket, az ötajtós oldalnézetből hasonlít a Škoda Yetire. A dobozforma ellenére sikerült Cw 0,38 légellenállási együtthatót elérni azzal, hogy beburkolták a padlót (szövetből készült burkolatok a stratégiai helyeken alumínium pajzsokkal), persze csak abban az esetben ilyen áramvonalas a Defender, ha nincsenek a karosszéria külsején a különféle kiegészítők (összesen 170 darabból áll a kezdeti kollekció), az oldalsó tárolódobozok/létra, a tetősátor…
Bent könnyen takarítható műanyagokat használnak, a műszerfal két digitális kijelzőből és a középső alatt elhelyezett kapcsolópanelből áll, utóbbin található a nyolcfokozatú automatikus váltó előválasztó kapcsolója is. Az első sor háromféle kialakítású lehet, alapesetben két szék van, köztük pedig egy, a hátrajárást lehetővé tevő rés, kérhető hűthető dobozzal rendelkező konzol és van még pótülés is. Az ülésmagasság egyébként 29 mm-rel magasabb, mint a Range Roverben. A 110-es karosszériában opcionális még a harmadik üléssor, de annak rendelésekor nincs lehetőség az első pótülés kérésére, így 5, 6 és 7 személyes lehet a belső kialakítás, a 90-es karosszéria 5 vagy 6 személyes lehet. A haszonjármű változat 2- vagy 3 személyes.
Első körben soros négy- és hathengeres motorokkal lehet megvásárolni a Land Rover Defendert, de már be van ütemezve a hálózatról tölthető hibrid hajtás is. A 2,0 literes dízel 200 vagy 240 lóerővel választható, a 2,0 literes benzines 300 lóerős, a 3,0 literes soros hathengeres 400 lóerős – utóbbi 48V-os lágy-hibrid hajtást kap. A Defender alapmodellen felül S, SE, HSE, First Edition és X szintek lesznek, a First Edition csak a forgalmazás első évében lesz választható, ezen kívül négy csomagot állítottak össze Explorer, Adventure, Country és Urban néven. Az egész utasteret gombnyomásra szabaddá tevő nyitható vászontető is van az extralistán, akad olyan selymesfényű finist adó fóliaburkolat, amely a fényezést védi a karcoktól, de van távirányítható csörlő azokra a helyzetekre, amikor problémát jelent a továbbjutás.