Most csak az ötajtós karosszériáról vannak csak fényképek, a Genfi Autószalonon esedékes közönségpremieren egy második karosszériaváltozatot is szemügyre lehet majd venni – várhatóan a kombiról van szó, amely továbbra is része marad a választéknak.
Az ötajtós változat megjelenését a frankfurti fejlesztőközpontban készítették el, több egyenes vonal, szélesebb tigrisorr-hűtőrács és a szériában adott jégkocka-nappali menetfényei teszik sportosabbá a megjelenést (feláras a teljesen LED-es fényszóró), miközben az arányok is változtak a hátrébb tolt utastér miatt. A tengelytávolság továbbra is 2650 mm, a szélesség 20 mm-rel 1800 mm-re nőtt, a tető 23 mm-rel került lejjebb, 1447 mm magasan van a csúcspont. A helykihasználáson javítva sikerült 395 literre növelni a csomagtér méretét.
Alacsonyabban ülnek az első sorban utazók, hátul vállmagasságban történt érdemi bővülés. A műszerfal vízszintes tagolása javítja a térérzetet, a középkonzol enyhén a vezető felé fordul. Több a puha műanyag, fémes vagy selymesfényű króm díszek oldják az egyhangúságot. Széria a középső kijelző, rádióként 5 vagy 7 col az átmérő, a navigáció érintőképernyője 8 colos. Van üzemmódkapcsoló is, Normal vagy Sport üzemmóddal. A spórolós modell ECO Pack névre hallgat, vezérelt nyitású első légbeömlő, burkolt padlólemez és alacsony gördülési ellenállású Michelin abroncsok vannak a csomagban. Új a vezetéstámogató rendszerek között a sávtartó segéd.
Az új K2 padlólemezre felépített Ceed elöl MacPherson, hátul többlengőkaros független felfüggesztést kap, a kormányzás áttételezése közvetlenebb. A belépőmotor a 100 lóerős 1,4-es szívó, majd a 120 literes 1,0 literes turbó és a 140 lóerős 1,4-es turbó következik. Dízelként az új fejlesztésű (U3) 1,6-os négyhengeres kínálják 115 vagy 136 lóerős teljesítménnyel (a maximális nyomaték mindkét esetben 280 Nm), ez már az Euro 6d Temp szabványt is teljesíti. A váltó hatfokozatú kézi kapcsolású, az 1,4-es turbó és a dízelek 7 fokozatú dupla kuplungos egységgel is rendelhetőek.
Nem sokkal a Genfi Autószalonon megejtett közönségpremiert követően, májusban megkezdik a harmadik generációs Kia Ceed sorozatgyártását Zsolnán, de Magyarországon csak szeptemberben tervezik a piaci bevezetést.