Sokáig vártunk rá, igaz időről időre némi információ és álcázatlan képek szivárogtatásával gondoskodott a BMW arról, hogy a 2-es sorozat iránt nagy legyen az érdeklődés. A legnagyobb újdonság az 1-es Coupé-hoz képest, hogy az új autó már jól néz ki.
Mindezt annak köszönhetjük, hogy formailag elvált az 1-es sorozattól a típus, így már rendes fényszórókat is kaphatott, no meg több helye volt az arányos vonalvezetésre a tervezőknek, a hosszúság 4.432 milliméter (plusz 72 mm), szélesség 1.774 milliméter (plusz 32 mm), tengelytáv 2.690 milliméter (plusz 30 mm), nyomtáv elöl 1.521 (plusz 41 mm), hátul 1.556 milliméter (plusz 43 mm). Pár mm-rel tágasabb lett a belső tér, a raktér immár 390 literes; 50:50 (széria) vagy 40:20:40 (extra) arányban osztott hátsó támlával lehet tovább bővíteni.
Háromféle motorral indul meg a BMW 2-es sorozat forgalmazása 2014 márciusában, a 2,0 literes benzines 184 lóerővel kerül a motortérbe, a 2,0 literes dízelből rögtön háromféle van. Egy turbóval 143 és 184 lóerős teljesítmény közül lehet választani, két turbóval 218 lóerőt tud a négyhengeres. Kezdettől fogva választható lesz a 3,0 literes, soros hathengeres turbó 326 lóerővel, amihez rögtön M-es felfüggesztés és megjelenési csomag is jár – no meg elektronikusan vezérelt önzáró differenciálmű is.
Általánosságban elmondható, hogy a nyolcfokozatú, automatikus váltóval szerelt modellek ugyanúgy vagy egy kicsit jobban is mennek, mint a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltóval ellátottak. Egyelőre még csak a BMW 2-es kupét ismerhetjük meg, de nem valószínű, hogy olyan sokat kell majd várni a vászontetős kabrióra.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!