Philip Andrews édesapjától vette át a Motor Lines nevű Új-Zélandi, autó-összeszereléssel foglalkozó céget, és mivel a helyi kormányzat adókedvezményben részesítette a mezőgazdasági felhasználásra szánt autókat, egy ilyennek a kifejlesztését határozta el. Egy külső cég készítette a prototípust brit technikával, de Philip Andrews végül a kommunista Csehszlovákiából származó technikát – motor, hajtáslánc, felfüggesztések, a tengelytávolságot azonban 2,389 mm-ről 2,165 mm-re csökkentették – választotta a Trekka nevű járműhöz, ami mind a mai napig Új-Zéland egyedüli, több éven át sorozatgyártásban lévő saját fejlesztésű autója.
Eleinte még kézzel szabták az acéllemezeket a karosszériához, nem sokkal később az aucklandi H J Ryans fűnyírógyártó segítségével automatizálták a lemezgyártást. Amikor 1967-ben megindult a forgalmazása, 899 fontos árával a 2-10 típusnevű változat legolcsóbb újautó volt a szigetországban – egyedüli extraként vonórudat lehetett kérni hozzá, és csak zöld színben volt elérhető. Nem lett túlságosan nagy siker az autó, mert a személyautó technika nem bírta az esetenként nagy igénybevételt, elég gyorsan kifejlesztették a Škoda-differenciálműhöz a sperrdifit, amivel a gyakran csúszós utakon már jobb eséllyel tudott előrejutni a Trekka.
Soha nem indult be igazán az exportja, egy államközi megállapodás értelmében évi 720 darabot szállíthattak volna Ausztráliába, azonban kevesebb mint 100 darabot sikerült eladni, mert az olcsóság nem volt elég érv a csak hátsókerékhajtású, és nehezen beszerezhető alkatrészekkel szervizelhető autó mellett. A gyártás 1973-as kifutásáig mintegy 2500 darab készült, és a mezőgazdasági felhasználás miatt csak kevés maradt fenn mára. Egészen mostanáig csak egy Trekka volt Csehországban, egy dél-moráviai gyűjtő tulajdonában, most azonban a Škoda Múzeum is hozzájutott egy példányhoz.
A Škoda-gyár Trekkája egy, a gyártás végéről származó példány alumínium tetővel, személyszállításra berendezett hátsó résszel (8 személy szállítása megengedett a hivatalos papírok szerint), a 47 lóerős 1,2-es motor 110 km/h-s sebességre képes felgyorsítani a Trekkát.