A Kamaz konszernhez tartozó JSC Kama startup bemutatta az Atom nevű villanyautójának már sorozatgyártásra kész megjelenését – ez az a villanyautó, amit a Magyarországon bejelentett Kamaz gyárban készítettek volna, ha nem szól közbe az ukrajnai háború. Az egy évvel ezelőtt megmutatott állapothoz képest olyan változásokat hajtottak végre a karosszérián, amit a gyártástechnológia illetve a praktikus megkövetelt. Kicsit hosszabb lett az orr, megnövelték annak a blokknak a méretét, ahol a fényszóró és a vezetőtámogató rendszer érzékelői találhatóak, optimalizálták az aerodinamikát.
Megerősítették az ajtók rögzítését az A és C oszlopban, felkészítették az elektromos mozgatásra is az ajtómechanizmust, a B oszlop az első ajtókban található melegen sajtolt elem, így óriási nyíláson keresztül lehet megközelíteni az utasteret. Ezt azért tudták megtenni, mert a villanyautó-alap kellő merevséget biztosít a felépítménynek. A Kamaz Atom karosszériájának hossza 3995 mm, szélessége 1780 mm, magassága 1615 mm; a tengelytávolságot nem árulták el, de azt igen, hogy a fordulókör átmérője 9,8 méter. A szériamodell 204 lóerős hajtómotort kap és 77 kWh kapacitású akkumulátort, amivel 500 km-es hatótávolságot akarnak elérni.
Jelenleg szedett-vedett karosszériákba (kínai Geely Geometry C felépítmények darabjaiból készült az öszvér-karosszéria) építve tesztelik a technikát, az első, már végleges karosszériát használó prototípusok tesztelését még 2024 vége előtt el akarják kezdeni. Az Atom sorozatgyártásának időpontjaként továbbra is 2025 közepét határozza meg az autót fejlesztő és később gyártó konzorcium.