A Citroën C4 Picasso kapja meg elsőként a PSA konszern új fejlesztésű padlólemezét, amelynek következtében az elődnél 4 centivel rövidebb, és 5 centivel alacsonyabb a karosszéria, mégis több benne a hely az utasoknak; a tengelytávolság 55 mm-t nőtt, és a motortérnek a korábbinál 70 mm-rel kisebb hely jutott. Több mint 100 kg-mal alacsonyabb a tömeg is az olyan megoldások miatt, mint az alumínium motorháztető, vagy a műanyag csomagtérfedél.
A formatervezők megint kitombolhatták magukat, maradt a tojás formájú sziluett, új az orr, de mivel az autót láthattuk már mindenféle álcázás nélkül, és Genfben tanulmányként is, meglepetés nincs. Persze egyelőre csak a rövid, két üléssoros változatot ismerjük, de nem valószínű, hogy a három üléssoros Grand C4 Picasso-nak túlságosan formabontó befejezést készítenek…
A műszerfal se változott alapvetően, épp csak annyit látunk az első fényképen, hogy immár a kézi kapcsolású váltóval szerelt modellnél is van hatalmas alsó tárolórekesz a középkonzol alatt. A 7 colos érintőképernyő széria, a műszereket egy 12 colos képátlójú monitor helyettesíti. A második sorban megtartják a három külön ülést, de vannak olyan felszereltségek, például a bőrkárpitos változatnál, ahol már nem lehet szabadon variálni az elhelyezést, hiszen a minták kapcsolódnak egymáshoz. A csomagtér alaphelyzetben 537 literes, az ülések előretolásával ez úgy növelhető még 100 literrel, hogy nem kell lemondani egyik hátsó ülésről sem.
Kezdetben az 1,6 literes négyhengeresek alkotják a motorkínálatot, a benzines (szívó 120 LE és turbós 156 LE) mellet a dízel (92 és 112 LE), utóbbiból a gyengébbik e-HDi az első olyan kompakt egyterű, aminek a CO2 kibocsájtása 100 g alatt marad, a 98 g/km-es érték 3,8 l/100 km-es szabványos átlagot jelent.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!