Április eleje óta áll a termelés a Saab gyárban, mivel a tulajdonos Spykernek nincs pénze fizetni a beszállítóknak. A tulajdonos Spyker azt a megoldást találta ki, hogy a vele továbbra is szoros kapcsolatban lévő, de a GM nyomása miatt az üzletből végül kihagyott Vladimir Antonov-nak értékesíti a gyárat, amit aztán visszabérel tőle. Ebbe a megoldásba a General Motors és a svéd kormány is beleegyezett, azonban az európai Fejlesztési Bank (EIB) még nem adta áldását az üzletre.
Sőt, nagyon is valószínű, hogy nem fogja támogatni ezt a megoldást a nagyjából 400 millió eurós hitelt folyósító pénzintézet. Nem akarnak rosszat a svéd autógyárnak, de az általuk nyújtott hitelek fedezeteként az ingatlant jelölte meg a Spyker, amit most egy másik vállalkozásba vinnének át. Egyébként még ha az EIB áldását adja az ingatlan eladására és visszabérlésére, akkor is még vannak bizonyos záradékok a GM részéről, illetve hivatalok jóváhagyásokra is szükség lesz.
A bajt egyébként az új Saab 9-5-ös okozza, ami a General Motors aktuális középkategóriás padlólemezét és műszaki megoldásait tartalmazza. Az amerikaiak nem akarják, hogy know-how-juk orosz, vagy netán kínai kézbe kerüljön.