Sikerült kiharcolnia a formatervezőknek, hogy a következő Opel Astra kabrió visszatérjen a vászontetőhöz. Ez a megoldás ugyanis sokkal nagyobb szabadságot jelent a karosszéria kialakításánál.
<hridetes>
Ráadásul a továbbra is nyújtott hátsó részben lévő csomagtér is sokkal jobban kihasználható, hiszen összecsukott állapotában jóval kevesebb helyet igényel ez a megoldás, mint a háromrészes, nyitható fémtető. Ráadásul jóval könnyebb a hagyományos tető, és magától értetődően olcsóbb is. A zajszigetelés és tartósság problémáját az utóbbi évek fejlesztéseinek hála megoldottnak lehet tekinteni. Mark Adams szerint egyébként 18 hónap múlva kerül majd utcára az Astra kabrió, és ez után még lesz egy, ma még nem ismert ötödik (5 ajtó, kombi, GTC, kabrió) változata is az Opel kompakt autójának.