A városi teherszállítás elképesztően szerteágazó terület, a közértek ellátásától a postai küldeménytovábbításon át a szemétgyűjtésig sok minden tartozik ide. Épp ez a diverzitás követeli meg a különféle teherautók létét.

Atego: a legkisebb fülke is gazdagon felszerelhető, sok a rakodórekesz, remek a kilátás. A hajtáslánc kulturáltan és hatékonyan dolgozik, a sofőrsegédek jól használhatók Atego: a legkisebb fülke is gazdagon felszerelhető, sok a rakodórekesz, remek a kilátás. A hajtáslánc kulturáltan és hatékonyan dolgozik, a sofőrsegédek jól használhatók

Atego: az új Mercedes trióból ez a legkisebb, ám sokoldalúságban nem marad el a többitől. Jól szemlélteti ezt a 34 mellékhajtási lehetőség, amellyel az utcaseprőtől az önrakodó billencsig bármivé alakítható. A 7,7 literes (238 LE/1000 Nm) még hegymenetben is fürge, a váltásokat pedig szinte érezni sem lehet. A lejtőkön az erős motorfék és a kétállású retarder is meggyőző, ám utóbbi nem adagolható finoman. Az EcoRoll remekül teszi a dolgát, és minden lehetőséget megragad a takarékoskodásra. A fülke kényelmére sem lehet panasz, bár a jó kilátást kicsit magasabbra helyezett szélvédővel még lehetne javítani. A legkisebb teljesítményszintű változat ereje elegendőnek bizonyult – igaz, sík úton próbáltuk.

Az Antos fülkéjéből remek kilátás nyílik, a szűk manőverezéshez a holttértükör gombnyomásra 10 fokot kibillenthető Az Antos fülkéjéből remek kilátás nyílik, a szűk manőverezéshez a holttértükör gombnyomásra 10 fokot kibillenthető

Antos: nehezebb feladatokra jelent megoldást, szerelvény-össztömege félpótkocsis kivitelben akár a 40 tonnát is elérheti. Emellett variálhatósága is példás, létezik terhelhetőséget, valamint raktérfogatot optimalizáló kivitel éppúgy, mint alacsony felépítménymagasságú. Az alvázon 50 milliméterenként elhelyezett furatok a felépítményezést egyszerűsítik. 16-féle motorvariánsából mi a 7,7 literes változatot vezettük, 4×2-es hajtásképlettel, dobozos felépítménnyel. Ez komfortját tekintve már a hosszú távú áruszállítók felé kacsingat, egészen kényelmes vezetőfülkével és adaptív sebességszabályzóval. Teljesítménye ugyanakkor még inkább a rövid távú áruterítőkhöz köti, igaz persze, hogy a széles választékban rendes erőgépek is találhatók.

Az Econic megállásakor automata kapcsolja a rögzítőféket Az Econic megállásakor automata kapcsolja a rögzítőféket

Econic: kétségkívül ez a csapat Jolly-Jokere. Egyedi, alacsony belépőmagasságú fülkéjével szóló teherautóként és nyerges vontatóként is különleges feladatokat láthat el. Kukásautóként Európa-szerte elterjedt, de kis felépítmény-magassága miatt reptereken is előszeretettel használják. Hathengeres, 7,7 literes motorjai még a nagy teljesítményigényű alkalmazásokban is megállják a helyüket.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!