Az autókba épített különféle segédek közül a gyakorlati beavatkozásra is képes rendszerek jellemzően a városon kívüli területeken működnek megbízhatóan, az érzékelők csak nagy tempónál képesek megbízhatóan felismerni például a felfestéseket, és országúton a forgalom se olyan sűrű, tehát kevesebb a zavaró tényező.

Az Opel a német állam által is támogatott Ur:ban elnevezésű projekt keretében olyan Insignia prototípust készített, amelyet kifejezetten a városi körülmények között előforduló veszélyhelyzetek elkerülésére készítettek fel. Mivel a kis tempó ellenére ilyen esetekben gyakran nem elég a fékezés, az autó aktívan oldalra kormányozza magát, miközben a vészfékezést végrehajtja. Azonban pontosan ez az, ami miatt ez a rendszer még jó pár évtizedig nem kerül majd sorozatgyártásba, hiszen ezt csak úgy lehet biztonságosan végrehajtani, hogy a kikerülési manővert végrehajtó autó erről szól a mögötte haladóknak, amelyek ekkor önműködően lassítanak. De van egy olyan funkciója is ennek a segédnek, hogy a lehető legtakarékosabban közelíti meg a kereszteződést a motorfék- és az üzemi fék együttes használatával, miután a sofőrnek csak az elsőbbségadás illetve az induláshoz gázadás a dolga.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!