A körforgásról szól a BMW Neue Klasse névre keresztelt villanyautó-alapja, azaz hogy újrahasznosított anyagokból épülnek fel a járművek, amelyeket életük végén teljes egészében újra lehet hasznosítani – beleértve a szilárdtest-akkumulátorokat is. Még van pár év addig, amíg megjelennek a piacon az ilyen autók, a debreceni beruházás is még csak a földmunkáknál tart, addig is az i Vision Circular nevű tanulmánnyal mutatják meg az új jövőt. A szép jelzővel minden bizonnyal vitatkoznának a rajongók, akik a nagyobb méretű veséket is nehezen emésztik…
Az újrahasznosítás jegyében a megjelenés erősen hasonlít a Fiat formatervezői által az 1972-es Torinói Autószalonra készített X1/23-as tanulmánnyal, persze az új autó sokkal béemvésebb és LED-esebb. Azt is szokni kell, hogy egy városi kisautóval van dolgunk, eddig ezt a kategóriát átengedte a Mini márkának a konszern, úgy látszik, hogy amíg a brit márka autói növekednek, a német márkáé összemennek a jövőben. Szélesek és laposak a vesék, amelyen belül LED-es világításnak és a vezetőtámogató rendszer érzékelőinek jutott hely, az oldalablak peremén is LED-eket látunk, amelyek kiemelik a jellegzetes hokiütő-dizájnelemet.
A BMW i Vision Circular esetén teljesen újragondolták a teljes gyártási folyamatot, például az utastérben ragasztó nélkül rögzítik egymáshoz az elemeket, ugyan egy kicsit bonyolultabb az oldható kötésekkel dolgozni, cserébe ha javításra kerül sor, akkor nincs környezeti terhelés az újabb ragasztás által. Sok belső műanyag elemet 3D-nyomtatással készítenek, ennek az eljárásnak az előnye, hogy nincs öntési veszteség. A külső alumínium karosszériaelemeket nem fényezik, hanem anódos oxidációval viszik fel rá az arany színt; az alapanyag-választás miatt megspórolják a rozsdavédelmet is.
A műszerfal közepén 3D-nyomtatással készített átlátszó kristály található, amely mellett fenntartható forrásból származó fa és a külsőhöz hasonló színre anodizált alumínium is megjelenik, a mai autóbelsőkhöz képest merész a színvilág, de legalább visszafogottak az árnyalatok. Az iX villanymotoros szabadidő-autóban megismert szégyellős technológiát használják az i Vision Circular esetén is, tehát csak szükség esetén lépnek működésbe a rendszerek/jönnek elő a kezelőszervek. Egy energetikai rendszer részeként tekintenek a Neue Klasse villanyautóira a BMW-nél, ezért azok hálózati energiatárolóként is használhatóak, azaz le is tudják adni a beléjük táplált energiát. Ezen kívül semmit nem árultak el a technikáról, de még van négy évünk a debreceni gyár felépüléséig, ahol majd az új generációs villanyautók készülnek.