Manapság a Ruf kínál V8-as motorral szerelt Porsche 911-eseket, de az ötlettel a gyár sokkal korábban előállt. A nyolcvanas években komolyan azon voltak Zuffenhausenben, hogy utódot készítenek a 959-es szuperautónak, de végül a vízhűtéses Audi V8-assal szerelt autó nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és a tesztelést követően leálltak a fejlesztéssel.
A német alaposságnak köszönhetően a Type 965 elnevezésű prototípus még mindig megvan, sőt, nem is nagyon nyúltak hozzá leállítását követően, még mindig a korabeli álcát viseli a 959-es karosszéria. Egyébként nem a 959-est túlszárnyaló utódnak, hanem sokkal inkább egy úgy kinéző, de annál sokkal olcsóbb autónak szánták a V8-as 911-est.
Egy másik „olcsóautót” is teszteltek 911 karosszériában. A Boxster fejlesztése során nem akarták idő előtt elárulni, hogy mire készülnek – mármint középmotoros belépő-sportkocsi piacra dobására -, ezért az utcai tesztelésre küldött prototípusokat kicsit furcsa arányokkal rendelkező 911-es karosszériával látták el. A blöff sikerült, senki nem sejtette, mire készül a Porsche.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!