Kínában a vásárlók nem győznek betelni a különféle kompakt lépcsős hátú autókkal, épp ezért a Ford úgy hiszi, hogy az aktuális Focus szedán és a még mindig gyártott előző generációs Focus szedán mellett még elfér a kínálatában egy harmadik ilyen autó is. Ez lesz az Escort nevet felelevenítő szedán, amely a legújabb megjelenést kombinálja az előző generációs technikával; az olcsóság is fontos.

Igazából a motorjai különböztetik meg a Ford párhuzamosan kínált autóit Kínában, a Focus Classic 1,8 és 2,0 literes szívómotorokkal jön, az aktuális Focus 1,6, 1,8 és 2,0 literes szívómotorokkal illetve 2,0 literes EcoBoost turbóval (ST) választható, míg az Escort az új fejlesztésű 1,5 literes négyhengeres szívó- és turbós változatát kapja, automatikus helyett dupla kuplungos váltóval.

Az autókat gyártó Changan-Ford egyébként várhatóan az Escort érkezésével egy időben jelenti majd be az új Jia Yue almárkát, amelynek első és egyedüli autója a Focus Classic lesz majd. Ez egy kicsit olcsóbb vételárat jelent majd az autónak, amelynek helyét a Ford kínálatban az Escort veszi majd át valamikor az idei év második felében.

Európában a legutóbbi modellváltással megszűnt a Peugeot 400-as sorozata, de világszerte még jól fogy a 408-as, amely egészen mostanáig fényűző felszereltségű, lépcsős hátú karosszériával rendelkező előző generációs 308-as volt (nem keverendő a normál 308 Sedan-nal). Most azonban Kínában bemutatkozott az aktuális 308-as alapján készített 408-as, amely várhatóan világszerte folyamatosan váltja majd elődjét.

Pontosabb adatokat nem közöltek a franciák az újdonságról, de szemmel láthatóan a 308 kombinál használt, nyújtott tengelytávolságú EMP2-es padlót vették a lépcsős hátú modell alapjául, amelyről a korábbi kémfotó alapján azt is tudjuk, hogy az európaitól eltérő, hagyományos kialakítású műszerfalat kap. Kínában júliustól lesz megvásárolható a Peugeot 408-as, 1,6 (120 LE) és 1,8 (140 LE) literes szívómotorokkal és 1,6 (163 LE) literes turbóval. Nem valószínű, hogy nálunk is forgalmazzák majd a nagyratörő kompakt szedánt.

Miközben az összes autógyár megpróbálja négyajtós kupévá formálni lépcsős hátú modelljeit, a Volkswagen készített egy ilyen külön modellt – ami egyébként nagyjából egészéből úgy néz ki, mint egy Jetta. Annál kicsit rövidebb, de szélesebb a felépítmény a New Midsize Coupé esetén, a 4597 mm-es hossz, 1838 mm-es szélesség és 1422 mm-es magasság nagyjából az a méret, mint a Mercedes CLA.

A hírek szerint 18 hónapon belül már a kereskedésekben lesz az autó, amelyet árban minden bizonnyal a Jetta fölé pozicionálnak majd; még azt s elehet kizárni, hogy az egyébként nem túl sikeres Scirocco utóda lesz majd a kínálatban. A Volkswagen NMC tanulmány orrába egyébként a 220 lóerős, 2,0 literes TFSI-t szerelték, 7 fokozatú dupla kuplungos váltóval, de mint minden MQB alapra épülő típusnál, ez is elérhető lesz majd számos benzin- és dízelmotorral.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!