Az autótechnikus-iskolában az egyik műhelynap után hülyének néztek engem és csoporttársaimat az osztálytársak. Hogyhogy hengerfejes lett a kispolszki és nyomta kifelé a vizet? Ne szórakozzatok már velünk, a 126p léghűtéses, ahogy az köztudott. Amit azonban nem tudott a köz, hogy nekünk előző nap egy 126 Bis jutott osztályrészül, és bizony a nagy hátsó csomagtartó miatt a padló alá száműzött Lancia-blokk bizony megadta magát.
A két csomagtérfedeles kispolszki volt a lengyel miniautó-gyártás csúcsa, ez a modell csak Bielsko Bialában készült, onnan vitték őket szerte-Európába, többek között Olaszországba is.
De nem csak a gyár készített extrém-kisploszki átépítéseket, a kis méretek és a lényegében ingyenes hozzáférhetőség okán (csak vigyék innen az öreg roncsot) szívesen veszik alapul az autót például gyorsulási versenyautó építésére.
Amíg kis hazánkban a TDI-motoros példányok uralkodtak, addig tőlünk nyugatabbra nem röstellnek hatalmas V8-as motorokat szerelni a kis karosszériába. Az itt látható példányt például egy 6,3 literes Chevrolet blokk repíti 500 lóerővel, és nem is nagyon talál legyőzőre.
De nem kell rögtön félezer lóerő ahhoz, hogy évezni lehessen a kispolszkit. Feltéve, hogy megfelelőek az időjárási körülmények, azaz havas az út. A záró videóban például két 126-os téli poroszkálását nézhetik végig.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!