A 2022-es modellévben néhány új extrafelszereléssel bővül a Mercedes-Benz G-osztály kínálata, ezek között található a Professional megjelenés. Amíg az első generációnál ez még munkagép-szerű kialakítást jelentett, az új modellnél egyszerű megjelenési csomagról van szó, a két új elem a nagy méretű tetőcsomagtartó és a pótkerék-takaró. Ennél fontosabb újdonság az EQG tanulmány, mert a stuttgarti márka már bejelentett teljes elektromos átállásának megfelelően már csak pár évig lesz megvásárolható benzin- vagy dízelmotorral a terepjáró, mielőtt akkumulátoros-elektromos hajtásra váltanak.
Noha az első generációból Arnold Schwarzenegger közbenjárásával már készült akkumulátoros-elektromos változat, a gyár által készített autónak semmi köze ahhoz, amit anno a Kreisel Electric épített. Nem árult el valami sokat a műszaki részletekről a gyár, de azt igen, hogy az ismeretlen kapacitású akkumulátor-csomagot az alvázban helyezték el, erre pedig az teremtett lehetőséget, hogy megszabadultak a hajtáslánctól, tengelyenként két-két villanymotor hajt – mindegyik egy kétfokozatú váltón keresztül, azaz a villanyos jövőben is lesz terepfokozat. Nem egyszerűen virtuális összkerékhajtás van, hanem a vezérlőelektronika minden egyes kereket külön-külön tud vezérelni, ráadásul mindezt villámgyorsan teszi; azzal próbálják nyugtatni a kedélyeket, hogy ennek jóvoltából csak javulnak a tereptulajdonságok. Ezt a javulást legalábbis a tanulmánynál rögtön fel is áldozták a szépség oltárán, hiszen a 22 colos felnikre utcai abroncsokat szereltek.
Könnyen felismerhető a villanymotoros G-osztály, hiszen nem csak új orrpanelt kapott, amely mögött klasszikus kerek fényszórók világítanak, új elem, hogy a karosszéria oldalán lévő védőcsíkokat LED-csíkokkal egészítették ki. A hátsó ajtón pótkerék helyett egy fali töltődobozra emlékeztető zárható táska van, amelyet a töltőkábel tárolására lehet használni.