A prémiumautók gyártói mára elfelejtettek szívómotorokat készíteni, az emisszióra és fogyasztásra hivatkozással feltöltött motorral szerelik szuperszedánjaikat. Azonban van még remény a szívómotorok kedvelőinek is, amire a legjobb bizonyíték a Lexus GS F.

Persze nem itt debütál a technika, épp csak az RC F-ben debütált hajtásláncot csomagolták a GS nagyautó karosszériájába. Hogy mindenki számára nyilvánvaló legyen a műtét, azért alaposan átalakították a megjelenést. A lényeg az 5,0 literes lökettérfogatú V8-as, amelynek maximális teljesítménye 473 lóerő 7100/perces (!) fordulaton, a maximális nyomaték 527 Nm 4800-5600/perc között. A váltó nyolcfokozatú automatikus, akár kézzel is vezérelhető. Lehet, hogy a vetélytársakhoz képest ez nem sok, de a teljesítményleadás és a viszonylag alacsony, 1840 kg-os saját tömeg miatt nem szabad leírni ezt a szuperszedánt sem.

Amíg a vetélytársak legfeljebb csak a spoilerekkel játszanak, a japánok nem féltek teljes harci díszbe öltöztetni autójukat. A GS F orra óriási homokóra-hűtőrácsot jelent, pár LED helyettesíti a fényszórókat, a kerékjáratokat 19 colos felnik (elöl 255/35, hátul 275/35-ös abroncsokkal) töltik meg. Ráadásul a normál GS-hez képest a karosszériát is kimerevítették és a felfüggesztést is módosították annak érdekében, hogy versenypályán se hozzon szégyent gazdájára az autó. Szintén e célt szolgálja az elektronikusan vezérelt zárású differenciálmű, amelynek három üzemmódja is van. A menetteljesítményekkel még adós a Lexus, és várhatóan a Detroiti Autószalon alkalmával történő leleplezéskor se árulják el a gyorsulási adatot vagy épp a csúcssebességet.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!