Az MEB alap fejlesztésével megbízott Andreas Reckewerth és csapatának munkája az ID.Xtreme elnevezésű tanulmány, amellyel a következő szintre emelték a villanyautó tudását. Ezt annyiból szó szerint kell venni, hogy megemelték a hasmagasságot, a 18 colos felnikre terepmintás abroncsokat szereltek. Az 50 mm-rel kiszélesített kerékjáratokat 3D-nyomtatással készítették el, a tetőcsomagtartóra kiegészítő fényszórókat szereltek.
Műszakilag is történt változás, a kiindulási alapot jelentő ID.4 GTX-hez képest nagyobb teljesítményű hátsó hajtómotort építettek be, ezen kívül szoftveresen optimalizálták a hajtás működését, így a rendszerteljesítmény 299-ről 388 lóerőre emelkedett – nem nyúltak a 82 kWh kapacitású akkumulátorhoz, annak teljesítményleadása megfelelő. Új még a kifelé sugárzott menetzaj, amelyet a Volkswagen Design hangfejlesztő-mérnökei kifejezetten az ID.Xtreme tanulmányhoz készítettek. Az autó az ID.5 Xcite-hoz hasonlóan a svájci ID.Treffen rendezvényen debütált.