Világszerte akarja használni az indiai Tata Motors az új fejlesztésű, Revotron nevű négyhengeres turbómotorját, azonban ehhez még némi fejlesztésre lesz szükség. A most bemutatott első változat 85 LE teljesítményű, és csak az Euro IV-es normát tudja.
Hengerenként két szelep, vízhűtésű turbófeltöltő, aszimmetrikus dugattyúk speciális felületkezeléssel, merev blokk, új fejlesztésű katalizátor – utóbbinak nagy szerepe van abban, hogy a jövőbeli kipufogógáz-tisztasági normákat is teljesítse a motor. Arról van szó, hogy India pár év késéssel vezeti be az európai normákat.
A Revotron 85 lóerejéhez 140 Nm-es nyomaték tartozik, ami szintén nem kiemelkedő érték, a gyár állítása szerint azonban egy üzemmódkapcsolóval a saját ízléséhez alakíthatja majd annak viselkedését a sofőr. A Tata felfrissített autóiba építik majd először az új négyhengerest, meglévő váltókhoz csatolva, még nem fejeződött be az új kézi kapcsolású és automatikus váltók fejlesztése. Kérdéses, hogy a Tata Motors tulajdonában lévő Jaguar illetve Land Rover és Range Rover márkák használják-e majd az erőforrást, ha nem is autó hajtására, de mondjuk hatótáv-növelőként.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!