A Toyota még 2008-ban dobta piacra az Egyesült Államokban a Venza nevű szabadidő-autót, amelyet aztán 2015-ben vezettek ki a piactól azért, mert csökkentek a vásárlói preferenciák változása miatt csökkentek az eladások. Most, öt évvel később úgy tűnik megint van igény egy, a RAV4 és a Higlander szabadidő-autók közé beárazott típusra, ezért a Japánban Harrier néven bemutatott autót kapják meg Venza néven az amerikaiak.
Műszakilag a RAV4 testvérmodelljéről van szó, amelyet csak öntöltő hibrid hajtással (222 LE rendszerteljesítmény) és virtuális összkerékhajtással adnak. Sokkal sportosabb a megjelenés a RAV4-esnél, amelyet még a két darab, jól látható kipufogó-végződéssel is erősítenek. A belső térben 8 vagy 12,3 colos képátlójú lehet a központi érintőképernyő, fel-a-fejjel kijelző és digitális belső tükör is elérhető lesz. A panorámatető különlegessége, hogy az árnyékoló roló mellett gombnyomásra kapcsolható átlátszóra vagy áttetszővé az üveg, amelynek első fele nyitható is. Különösen csendes utasteret ígérnek, az A oszlopoknál olyan akusztikus üregeket alakítottak ki, amelyek az 530-650 Hz-es tartományban csökkentik a (szél)zajt.
Érdekes módon, noha a RAV4 fölé és a Highlander alá árazzák be a Harriert az Egyesült Államokban, előbbiből lesz majd drágább és erősebb változat is – a plug-in hibrid hajtással szerelt modell. Európában nem valószínű, hogy piacra dobják a Venzát, nálunk most a Highlander piaci bevezetésére fog koncentrálni a Toyota.