Különleges veteránautókra specializálódott a brit Talacrest kereskedés, amely most a 3387-es alvázszámú, a gyár által másodikként elkészített 1962-es Ferrari 250 GTO-t kínálja eladásra: az irányár 45 millió font vagy jobb ajánlat, azaz 16+ milliárd Ft. Ezzel magasan a világ legdrágább autója lehet ez a kocsi, az eddigi csúcstartó szintén egy Ferrari 250 GTO, amelyet 2014-ben árvereztek el 30 415 000 fontért, alig 10,8 milliárd Ft-ért.
Egyedi története miatt árazták be bőven az eddigi rekorder fölé a kérdéses példányt, a gyár tesztelésre használta, még krétával írták rá a próbarendszámot, 1962. március 16-án kapott forgalmit, miután New Yorkba adták el. Március 24-én már rajthoz állt a kocsi Sebringben, ahol kategóriaelsőként, összetettben másodikként végzett Phil Hillel a volánja mögött – ez volt az első Ferrari 250 GTO, amely versenyen indult. Ezt követően visszaszállították a gyárba, ahol átnézték és felkészítették LeMans-ra: szegecselt hátsó légterelőt kapott, áthelyezték a benzinbetöltő nyílását, az eredeti lyukat pedig szponzor-matricával fedték be. LeMans-t követően átfényezték, piros lett kék-fehér versenycsíkokkal.
A verseny-karrierje 1965-ben ért véget az autónak, 1968-ban Bernard Stayman 2500 dollárért vette meg, majd 1969. februárjában 5400 dollárért Kirk F. White-nak adta tovább, aki még még ebben az évben továbbadta 11 000 dollárért Kit Wilkes-nek. 1975-ben került Steve Grisworld tulajdonába, aki 13 000 dollárt fizetett érte, majd felújította (nem eredeti állapotára, vörös maradt újrafényezés közben) és 1978-ban 125 000 dollárért adta el Marc De Fiece-nek. Ezt követően többször is gazdát cserélt az autó, de az árakat ekkor már nem jegyezték.
1997. szeptemberében került Bernard J. Carl tulajdonába, aki eredeti kék-fehér színére fényeztette át a kocsit és megszerezte hozzá a 250 GTO rendszámot is. Ezt követően veteránautós rendezvények rendszeres látogatója lett az autó, 2012 második felétől a Simeone Foundation Museum-ban volt kiállítva. Most pedig, ha minden igaz, a világ legdrágább autója lesz a #3387-es Ferrari GTO.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!