Itt a csillagos márka személyautó-kínálatának megkoronázása, a V12-es motorral szerelt S-osztályos Coupé. Hamarosan lesz majd ennél is nagyobb meg drágább autó a kínálatban, a nyújtott tengelytávú Maybach, illetve a közel egy méterrel megtoldott Pullman karosszériás S-osztályok, de az exkluzivitás csúcsa akkor is az S65 AMG Coupé marad; aki saját maga vezet, ennél több Mercedest nem kaphat.
Ezzel kapcsolatban nagy meglepetés nincs, az S65 AMG limuzinban debütált erőforrást/-átvitelt kapja a kétajtós változat is, ami 6,0 literes lökettérfogatú, 630 LE/1000 Nm teljesítményű V12-es biturbót jelent, 7 fokozatú automatikus váltót és hátsókerékhajtást. És pontosan ez utóbbi az, ami miatt az olcsóbb S63 AMG Coupé 4Matic jobb nála. Vagy legalábbis fürgébb.
Amíg a 630 lóerős, hátsókerékhajtású V12-esnek 4,1 másodpercre van szüksége a 100 km/órás tempó eléréshez, az 585 lóerős, összkerekes V8-as 3,9 másodperc alatt letudja ugyanezt a jobb tapadás miatt. A végsebesség terén már egyforma a tudásuk, a kedves vásárló pénztárcájától függően 250 km/h (széria) vagy 300 km/h (opció) a csúcs. A szabványos fogyasztásban már érezhetően rosszabb az S65 AMG Coupé, a 11,9 l/100 km-es átlag azt jelenti, hogy a 10,1 l/100 km-es értékkel bíró S 63 AMG Coupénál sokkal gyakrabban kell a benzinkútra látogatnia annak, aki megengedheti magának a tucatnyi henger luxusát. Ami Németországban 73 000 eurós felárat jelent a V8-as változathoz képest.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!